خبرگزاری کار ایران

مدیر تیم‌های ملی جودو در گفت‌وگو با ایلنا:

قبل از المپیک چیزی به نام تیم ملی نداشتیم/ نصرت‌خان نتیجه مطلوبی نگرفت

رودکی می‌گوید: متاسفانه قبل از المپیک عده‌ای انتظارات را برای کسب مدال المپیک جودوکاران بالا بردند و در این مورد یک موج هدایت شده‌ای به راه افتاده بود.

محمدرضا رودکی، مدیر تیم‌های ملی جودو در خصوص نتایجی که جودوکاران در رقابت‌های المپیک 2016 ریو کسب کردند، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: متاسفانه قبل از المپیک عده‌ای انتظارات را برای کسب مدال المپیک جودوکاران بالا بردند و در این مورد یک موج هدایت شده‌ای به راه افتاده بود. عده‌ای می‌خواستند از رقابت‌های المپیک برای منافع خود بهربرداری کنند و به همین دلیل فشارهای روانی منفی روی جودوکاران زیاد شد و آنها نتوانستند مبارزات خوبی از خود به‌ نمایش بگذارند.

او ادامه می‌دهد: این دو نفر به سختی توانستند سهمیه المپیک ریو را کسب کنند و به برزیل بروند. فدراسیون جودو حتی بودجه اعزام جودوکاران به رقابت‌ها را در اختیار نداشت. ما با کمک اسپانسرها توانستیم جودوکاران المپیکی را به رقابت‌ها اعزام کنیم تا سهمیه المپیک آنها حفظ شود. در غیر این صورت سهمیه‌ها را هم از دست می‌دادیم. کشورهایی که در المپیک مدال کسب می‌کنند سال‌ها برای کسب نتیجه برنامه‌ریزی و از جودوکاران خود سال‌ها حمایت می‌کنند.

رودکی به تاثیرات حضور نصرت‌خان، سرمربی تیم ملی جودوی ایران اشاره و خاطرنشان می‌کند: در زمان ریاست خدابخشی او به ایران آمد. می‌گفتند او در ایران مربی خصوصی محجوب خواهد شد اما به دلیل مشکلات داخل فدراسیون اعضای محترم فدراسیون تصمیم گرفتند تا نصرت‌خان به لحاظ تجربه‌ای که دارد در راس تیم ملی قرار بگیرد و هر جودوکار با مربی شخصی خود و زیر نظر او تمرین کند. در ادامه کار تقریبا ما چیزی به نام تیم ملی نداشتیم و هرکس به صورت شخصی تمرین می‌کرد.

مدیر تیم‌های ملی جودو ادامه می‌دهد: در حالی که تیم ملی در چنین شرایطی به سر می‌برد، تصمیم گرفتیم از هرکسی که می‌تواند به تیم ملی کمک کند دعوت کنیم. در این مورد فراخوان دادیم. متاسفانه استقبالی از فراخوان ما صورت نگرفت. ما نصرت‌خان را تنها به دلیل اینکه بتواند آرامش را به تیم ملی بیاورد به تیم ملی اضافه کردیم ولی نتیجه به دست آمده مطلوب نبود.

محمدرضا رودکی در خصوص وضعیت فدراسیون جودو می‌گوید: همه خانواده جودو ایران منتظرند تا انتخابات فدراسیون هر چه سریعتر انجام شود. با توجه به وضعیت جودوی ایران شخصی باید به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شود که بتواند وضعیت حاکم را سروسامان بدهد. در غیر این صورت نمی‌تواند در رقابت‌ها نتیجه گرفت.

 

کد خبر : ۴۰۵۳۸۶