خبرگزاری کار ایران

پایان هفته تئاتر باران با معرفی برگزیدگان؛

سه نمایش برای تولید و اجرای عمومی انتخاب شد

مراسم پایانی هفته تئاتر باران با بزرگداشت نگار اسکندرفر مدیر موسسه کارنامه و شرح دغدغه‌های داوران این دوره و نیز معرفی برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دو نمایش «درخت سیب گناهکار نیست» به کارگردانی روناک قاسمی و «ماجراهای عجیب سگی در شب» به کارگردانی حمیدرضا خسروی توسط مدیر تئاتر باران برای حمایت از تولید توسط کمپانی باران و اجرای عموم در این مجموعه معرفی شدند.

مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر باران شنبه 6شهریور ماه در این مجموعه برگزار شد. در این مراسم مدیران و هنرمندانی رحمت امینی رییس ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، محمد رحمانیان، ایوب آقاخانی، پیام فروتن، نسیم ادبی، رویا میرعلمی، شهرام حقیقت‌دوست، رضا مهدیزاده، اشکان خیل نژاد، یوسف باپیری و ... حضور داشتند.

اجرای این مراسم بر عهده کیوان ساکت اف بود که در ابتدای حضورش روی صحنه از پیچیده بودن اعلام کاندیداها و کارگردانی پیچید مراسم که بر عهده «رضا بهاروند» بود صحبت کرد و از شرکت کنندگان خواست که نام هر آموزشگاه را می‌برد آنها به سبک و سیاق خودشان اعلام حضور کنند که این درخواست در ابتدای مراسم باعث شور و نشاط زیادی در سالن شد.

باران . 4

خیام وقار کاشانی دبیر هفته تئاتر آموزشگاه‌های سینمایی و نمایشی باران ضمن خسته نباشید به دست اندرکاران برگزاری این جشنواره عنوان کرد: ضرورت دارد در سومین هفته تئاتر باران ترسیمی از آینده امیدوارانه‌تر و تجربیات گذشته را مورد توجه قرار دهیم.

کاشانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به حمایت‌های مراکر فرهنگی نظیر بتهوون، نشر ماهی، نشرنوروز هنر، نشر قطره، خونه نقلی، موسسه تماشاگان، سایت تیوال، کافه نمایشنامه باران از این دوره از جشنواره دبیرخانه جشنواره را مورد حمایت قرار داده‌اند، تشکر کرد و از حاضران در سالن خواست تا آنها را مورد تشویق قرار دهند.

بزرگداشت «نگار اسکندرفر» در تئاتر باران

مراسم پایانی هفته تئاتر آموزشگاه های سینمایی و نمایشی باران به بزرگداشت نگار اسکندرفر مدیر موسسه کارنامه پرداخت. بعد از پخش تیزر صحبت‌های رضا بهبودی و رضا کشاورز در مورد نگار اسکندرفر؛ محمد رحمانیان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: چه قدر خوب است که یک موسسه خصوصی نظیر تئاتر باران برای هنرمندانی نظیر نگار اسکندرفر، کیومرث مرادی و سعید اسدی بزرگداشت می‌گیرد و باید این را به فال نیک گرفت.

دوستی من و نگار اسکندرفر به سال‌ها قبل برمی‌گردد که مجالش در این زمان کوتاه نیست. مجله توقیف شده کارنامه شروع آشنایی ما بود که هربار یکی از بزرگان سینما، تئاتر و هنر را معرفی می‌کرد.

فعالیت‌های تئاتری من و نگار اسکندرفر به 12 سال قبل برمی‌گردد که در بسیاری از کارها مشوق اصلی من نگار بود و اولین بار با پیگیری های ایشان «فنز» را اجرا کردیم.

حضور خانم اسکندرفر و موسسه کارنامه در مجموعه کارهای من و دیگران فراتر از عنوان‌بندی است و این موسسه خاستگاه بسیاری از هنرمندان مطرح این روزهاست.

و بعد در میان تشویق حاضرین از نگار اسکندرفر دعوت شد که لوح تقدیر خود را از محمد رحمانیان بگیرد.

اسکندرفر ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق گفت: خیلی خوشحالم که این موقعیت را داشتم که بتوانم کنار جوان‌ها کار کنم، من از جوانی شما زندگی می‌گیرم و احساس زندگی می‌کنم. دلم می‌خواهد بگویم که من آدم خوش شانسی هستم که دوستانی نظیر محمد رحمانیان دارم و عباس کیارستمی که روزهاست جایش در زندگی و جهان من خالی‌ست. باید سپاسگزاری کنم از تئاتر باران که این بزرگداشت را رقم زدند و هنرجویانی که امشب مرا همراهی کردند.

وی در پایان افزود: امیدوارم این روند تاسیس سالن‌های خصوصی بیشتر شود و جریان تئاتر با سرعت بیشتری در این سالن‌های تازه تاسیس حضور پیدا کند.

تقدیر از مادر توسط فرزندش

ناهید مسلمی بازیگر پیشکسوت تئاتر نیز که در این دوره با نمایشنامه خوانی «شب سگ» حضور داشت به پاس حضور و درخشش در هفته تئاتر آموزشگاه‌های سینمایی و همراهی‌اش با نسل جوان تقدیر شد و لوح خود را از دخترش شیدا خلیق گرفت.

مسلمی همراهی کنار جوان‌ها و حضور در فستیوالی که شرکت کنندگانش همگی جوان هستند را اتفاقی دوست داشتنی توصیف کرد.

باران 3

برای معرفی نمایش‌های منتخب این دوره نیز فهیمه امن‌زاده،کیومرث مرادی، ستاره اسکندری و خیام وقار کاشانی به جایگاه آمدند و ضمن ابراز خرسندی از سطح بالای آثار جشنواره از کشف استعدادهای بازیگری و کارگردانی در این دوره سخن گفتند و جوایز را به برگزیدگان این بخش اهدا کردند.

فهیمه امن زاده و کیومرث مرادی با اعلام اینکه دو نمایش درخت سیب گناهکار نیست به کارگردانی روناک قاسمی و ماجراهای عجیب سگی در شب به کارگردانی حمیدرضا خسروی برای حمایت از تولید توسط کمپانی باران و اجرای عموم در این مجموعه منتخب شده‌اند از اجرای عموم این آثار به زودی در این مجموعه خبر دادند.

ستاره اسکندری و خیام وقار کاشانی نیز از انتخاب دو نمایشنامه خوانی«خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به کارگردانی مهرشاد شهسوار حقیقی و«آقا ذبیح» به کارگردانی مهدی ملکی را به عنوان آثار برگزیده خبر دادندو اسکندری متذکر شد که هیات داوران در این بخش به گروه نمایش «صندوق شخصی» پیشنهاد اجرا و امکان اجرا در تئاتر باران را ارایه می کند و از این گروه تقدیر به عمل می‌آورد.

 

معرفی برگزیدگان بخش صحنه‌ای

بازیگری مرد

تقدیر:

میلاد آریافر برای بازی در نمایش «درخت سیب گناهکار نیست»

منصور نصیری برای بازی در نمایش «دشمن مردم»

برگزیده:

علیرضا لبیبیان برای بازی در نمایش «درخت سیب گناهکار نیست»

بازیگری زن

تقدیر

مژده منظومه برای بازی در نمایش «سانسور»

مهسا غفارزاده برای بازی در نمایش «سانسور»

برگزیده:

مریم عباس‌زاده برای بازی در نمایش «احتمالا گم شده‌ام»

پردیس منوچهری برای بازی در نمایش «درخت سیب گناهکار نیست»

طراحی صحنه

تقدیر:

سیامک زین الدینی برای طراحی صحنه نمایش «بوفالوی آمریکایی»

برگزیده:

سید محمد موسوی برای طراحی صحنه نمایش «دشمن مردم»

طراحی لباس

تقدیر:

علیرضا شریفی برای طراحی لباس «ماجرای عجیب سگی در شب»

برگزیده:

بهار خلیلی فرد برای طراحی لباس «دشمن مردم»

نمایشنامه

تقدیر:

مژده منظومه برای نمایشنامه «سانسور»

برگزیده:

سعید آلبو عبادی برای نمایشنامه «درخت سیب گناهکار نیست»

کارگردانی

تقدیر:

مهدی ربوشه و روناک قاسمی برای کارگردانی نمایش «درخت سیب گناهکار نیست»

برگزیده:

حمیدرضا خسروی برای کارگردانی نمایش «ماجراهای عجیب سگی در شب»

بخش نمایشنامه‌خوانی

خوانشگر مرد

*هیات داوران در این بخش از حضور جناب آقای محمد صادق ملک بازیگر تئاتر ایران تقدیر و قدردانی ویژه می‌کند.

تقدیر:

رضا گل محمدزاده برای بازی در نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم»

برگزیده:

سهیل ساعی برای بازی در نمایش «صندوق شخصی»

خوانشگر زن

*هیات داوران در این بخش از حضور سرکار خانم ناهید مسلمی بازیگر پرتوان تئاتر ایران تقدیر و قدردانی ویژه می‌کند.

تقدیر

محبوبه تفضلی برای بازی در نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم»

برگزیده:

الهام شفیعی برای بازی در نمایش «صندوق شخصی»

نمایشنامه

تقدیر:

نسیم عرفانی برای نمایشنامه «شب سگ»

برگزیده:

جواد اسماعیلی برای نمایشنامه «تلخ نامه رخام»

کد خبر : ۴۰۵۳۶۶