خبرگزاری کار ایران

نماینده کرج:

رئیس مجلس تصمیم گیرنده نهایی مجلس نیست

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۳۶

تنها با رای اکثریت نمایندگان مردم در مجلس قانونی تصویب می شود / دولت باید مجری قانون باشد نه قانون گریز/ در سال 91 فاز دوم هدفمندی ها اجرا نخواهد شد.

ایلنا – کرج: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها با رای اکثریت نمایندگان مردم در مجلس قانونی تصویب می‌شود از این رو رئیس مجلس نباید فرا‌تر از ظرفیت خود رفتار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا بعد از ظهر چهارشنبه 4 بهمن در جلسه شورای اداری استان که با حضور جمعی از مدیران؛ فرمانداران؛ استاندارو نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری البرز برگزار شد عزیز اکبریان نماینده مردم کرج ضمن انتقاد از به تعویق افتادن جلسه مشترک دولت و مجلس در خصوص هدفمندی یارانه‌ها به دلیل سفر لاریجانی به یکی از استان‌ها گفت: رئیس مجلس تصمیم گیرنده نهایی در مجلس نیست.

وی در ادامه با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری جلسات مشترک بین دولت و مجلس اظهار داشت: به دلیل سفر رئیس مجلس به یکی از استان‌ها چون بویی از همدلی بین نمایندگان به مشام نمی‌رسید جلسه شب گذشته مجلس و دولت به به زمان دیگری موکول شد که این واقعا جای تاسف دارد.

اکبریان در ادامه با اشاره به این مطلب که فقط مقام معظم رهبری می‌تواند مانع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شود بیان کرد: همانطور که مجلس باید به وظایف مردمی خود عمل کند دولت هم به جای قانون گریزی باید تمام تلاش خود را به عنوان مجری قانون درجهت اجرای قانون مصوب شده توسط نمایندگان قانونی مردم در مجلس انجام دهد.

نماینده مردم کرج با اشاره به شایعاتی مبنی بر اجرا شدن فاز دوم هدفمندی در سال ۹۱ اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر توقف اجرای فاز دوم هدفمندی در سال ۹۱ این قانون اجرا نخواهد شد.

اکبریان در پایان بیان کرد: در سال ۹۲ در صورتی این قانون اجرا خواهد شد که دولت ردیف بودجه‌ای در بودجه نویسی خود به آن اختصاص دهد.

وی در ادامه به در پیش بودن انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در استان البرز اشاره و ضمن یادآوری این مطلب که نمایندگان مردم هر استان به عنوان روسای هیئت نظارت؛ بر انتخابات نظارت دارند اظهار داشت: با توجه به وسعت زیاد استان البرز که با وجود ۵ شهرستان و ۶ بخش جزء پر جمعیت‌ترین استان های کشور محسوب می‌شود لازم است از افراد کارآمدی به منظور نظارت بر انتخابات این استان استفاده شود.

اکبریان به ظرفیت بالای حوضه انتخابی کرج اشاره کرد و افزود: شهرستان کرج با جای دادن ۶ شهر و حدود%۸۰ جمعیت استان در خود از اهمیت نظارتی بالایی در انتخابات آینده برخوردار است.

نماینده مردم استان البرز در پایان از انتصاب حجت السلام سید عباس مسعودی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان کرج خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز