خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

سوءگیری‌های سیاسی به آموزش و پرورش آسیب وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۳۱۷

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسه داری، مهمترین تجلی مشارکت مردمی در آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا، مرضیه گُرد در همایش کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی ویژه موسسان، مدیران و کارشناسان مدارس غیردولتی استان کرمان  ضمن  تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خاطر نشان کرد: اعتقاد به مردم و باور آنها ، توجه به اصل سلامت و ارتقاء عزتمندی ایران و ایرانیان در جهان  از مهمترین دستاورد های دولت تدبیر و امید هستند.

وی با بیان اینکه  رسیدگی به امر آموزش و پرورش یکی از اولویتهای دولت است افزود: در مقایسهای که میان سه سال گذشته با سالهای قبل از آن صورت گرفته، درآمد دولت در شش سال گذشته  80 برابر شده بود که  سهم آموزش و پرورش از آن  54 درصد بوده اما با توجه به کاهش در آمد های دولت در سال های اخیر سهم آموزش و پرورش به 88 درصد رسیده است.

گُرد  از آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مهمترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و گفت: بعضا به دلیل عام بودن آموزش و پرورش، نگاههای غیرتخصصی به این حوزه وجود دارد و هر فردی راهکارهای غیرکارشناسی را ارائه میدهد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت  آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سوءگیریهای سیاسی نیز از سوی دیگر بر بدنه آموزش و پرورش آسیب وارد می‌کند.

مرضیه گُرد مشارکت در امر آموزش و پرورش را ضروری خواند و افزود:  اگر دستگاه‌های مختلف برای توسعه در امر تعلیم و تربیت مشارکت نکنند، با یک فاجعه بزرگ مواجه میشویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هر کجا بحث توسعه فرهنگی، اقتصاد و عمرانی وجود دارد، نگاه‌ها و توقعات به آموزش و پرورش می‌شود، پس باید حمایتها و برنامه‌های ویژه نیز از آموزش و پرورش صورت گیرد.

مرضیه گُرد خاطرنشان کرد:  ایرادی را که بر پایین بودن کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی مطرح می‌کنند، قبول نداریم، زیرا  60 درصد معدل نهایی کتبی در مدارس غیردولتی بالای 17 است.

وی ابراز کرد: امسال از 15 مدرسه رتبه اول در تهران 10 مدرسه غیردولتی هستند و از میان 100 رتبه برتر نمرات نهایی دانش‌آموزان سال سوم متوسطه دوره دوم  62 مورد مربوط به مدارس غیردولتی است.

گُرد با بیان اینکه رویکرد اصلی تاسیس مدارس غیر دولتی فرهنگی و تربیتی بوده است و امام خمینی (ره) نیز بر آن تاکید داشته‌اند گفت: معیار و اساس فعالیت وزارت آموزش و پرورش در زمینه مدارس غیر دولتی سند تحول بنیادین است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از موسسان مدارس غیر دولتی گفت: حمایت از مدارس غیر دولتی را وظیفه خود می دانیم.

گرد مستندسازی صورت گرفته در مدارس غیردولتی استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد:  در مدارس غیردولتی ما اتفاقات و اقدامات خوبی صورت می‌گیرد، اما این اقدامات باید  مستندسازی و اطلاع رسانی  شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز