خبرگزاری کار ایران

روحانی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید بلاروس در تهران:

تقویت مناسبات و همکاری‌های همه‌جانبه میان تهران- مینسک ضروری است

رییس جمهور روابط ایران و بلاروس را دوستانه و مثبت ارزیابی و بر تلاش و جدیت مسوولان دو کشور در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های همه جانبه میان تهران- مینسک تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه و در دیدار «یوری لازارچیک» سفیر جدید بلاروس در ایران، با اشاره به ضرورت گسترش روابط و تعاملات همه‌جانبه میان دو کشور به ویژه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری گفت: باید با برنامه‌ریزی برای حل و فصل هر گونه موانع احتمالی در مسیر گسترش روابط اقتصادی دو کشور، اقدام کنیم.

وی با اشاره به تصمیم روسای جمهور ایران و بلاروس در حاشیه اجلاس اوفا مبنی بر تدوین نقشه راهی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه از سوی مسوولان کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور اظهار داشت: اکنون که این نقشه راه تهیه و به امضا مسئولان دو کشور رسیده باید دو طرف در راستای اجرایی و عملیاتی کردن تفاهمات تلاش کنند.

روحانی سفرهای دوجانبه روسای جمهور و مقامات ایران و بلاروس را در توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تاثیرگذار دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد ارتقا همه جانبه سطح روابط تهران – مینسک باشیم.

«یوری لازارچیک» سفیر جدید بلاروس در ایران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان، روابط دو کشور را دوستانه و استوار بر پایه اعتماد و احترام متقابل دانست و افزود: امروز در شرایط پس از موفقیت بزرگ ایران در مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به برجام، فرصتی برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات میان ایران و بلاروس به وجود آمده که باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

سفیر بلاروس با اشاره به تدوین و امضای نقشه راه همکاری‌های ایران و بلاروس از سوی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور خواستار توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌های همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی و تجاری میان تهران – مینسک شد.

 

کد خبر : ۴۰۵۲۸۴