خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی:

تولیدات کشاورزی آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۲۴

سال زراعی گذشته 107هزارو 721 موردخسارت دیده غرامت دریافت کرده‌اند و در سال جاری نیز، میزان پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه، بالغ بر530 میلیارد ریال بوده است.

ایلنا- تبریز:رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باید توجه بیشتری در خصوص بیمه کشاورزی به استان صورت پذیرد تا درآینده نزدیک، کل تولیدات کشاورزی تحت پوشش صندوق بیمه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم شمس، درگفتگو با خبرنگاران افزود: قطعا توجه به این امر توسعه بخش مهم و اقتصادی کشاورزی را بیش از پیش میسر و مقدور خواهد ساخت.

وی تعداد بیمه‌گذار در سال زراعی 90 -91 را 134 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: در سال زراعی گذشته از این تعداد 107هزارو 721 موردخسارت دیده غرامت دریافت کرده‌اند و در سال جاری نیز، میزان پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه، بالغ بر530 میلیارد ریال بوده است.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به این موضوع که میزان خسارت وارده به بخش دام درسال جاری تاکنون 22 هزار و 447 راس گزارش شده است افزود: همچنین طی این مدت، به 2 میلیون و 967 هزار و 614 قطعه از طیور و 31 هزار و 256 کلنی زنبورعسل نیز خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه درسال جاری، 255هزار هکتار ازاراضی زراعی پاییزه استان زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرارگرفته است گفت: تاکنون20 هزار هکتار از باغات، 4 میلیون قطعه طیور، 197 هزار کلنی کندوی زنبور عسل، 948 راس دام صنعتی، 3 هزار و582 راس گاوبومی آمیخته، 62 هزار ویکصد و40راس دام سبک و یکصد و 37 راس گاومیش زیر پوشش بیمه ای این صندق قرار گرفته اند.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی بیمه محصولات کشاورزی یکی از اصولی‌ترین و پایدارترین سیستم‌های حمایت ازخسارت دیدگان بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: تولید‌کنندگان زیر بخش های کشاورزی، همواره با خسارات ناشی ازحوادث قهری وبلایای طبیعی مواجه هستند و این امر موجب می‌شود کشاورزان همواره نگران بازپرداخت هزینه‌های مختلف تولید و معاش خود باشند.

وی افزود: پرداخت غرامت به بهره‌برداران خسارت دیده توسط این صندوق در کنار توسعه ترویج فرهنگ بیمه در بین آنان، می تواند در افزایش ضریب نفوذ فرهنگ بیمه نقش موثر و چشمگیری را ایفا کنند.

شمس با تقدیر از تلاش های انجام گرفته توسط مجموعه جهادکشاورزی در تمامی شهرستان ها برای توسعه سطوح بیمه درزیر بخشهای مختلف کشاورزی با ترغیب و تشویق بهره برداران بر اهمیت توسعه بیمه در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: در بین سیاست های مختلف حمایتی از این بخش، بیمه محصولات کشاورزی به عنوان راه حل مفید و مناسب جهت مقابله با خطرات همواره مورد توجه و تاکید بوده است و در واقع نوعی تکنولوژی است که در بدو ورود به جامعه روستایی ممکن است با موانع مختلفی روبرو شود ولی، نرخ بازده انتظاری بیمه مهمترین عامل تعیین تقاضای بیمه محصولات کشاورزی است و در این راستا صندوق بیمه محصولات کشاورزی امید وار است با گسترش و توسعه تعامل خود با جهادکشاورزی به عنوان بزرگترین و مهمترین نهاد اجتماعی بخش کشاورزی و بهره برداران آن، بتواند با رفع موانع و مشکلات اجرا، بیشترین خدمت رسانی را به جامعه مخاطب ارائه و زمینه ساز توسعه بیش از پیش این بخش مهم و استراتژیک باشد.

گفتنی است این صندوق به منظور حمایت و مشارکت با کشاورزان در جبران زیان های ناشی از خطرات تهدید کننده و سوانح طبیعی و حوادث قهری، به عنوان مرجعی برای نیل به هدفها و سیاست های خودکفایی در تولیدات کشاورزی، در سال 1363،با استقلال مالی و شخصیت حقوقی و طبق مقررات شرکت های دولتی با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال در بانک کشاورزی تاسیس شد. هم اکنون وظایف صندوق بیمه محصولات کشاورزی به وسیله شعبه های بانک کشاورزی در سراسر کشور اجرا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز