خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان مطرح کرد:

اجرای طرح خط انتقال آب کاکارضا به شهر خرم‌آباد

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۱۱۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: طرح بهره برداری از خط انتقال آب کاکارضا به شهرستان خرم آباد تا پایان هفته به اجرا در می‌آید.

به گزارش عصر روز شنبه خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، حمیدرضا کرم‌وند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه این پروژه فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشت، افزود: این پروژه به مرحله افتتاح رسیده و  آب این خط انتقال به محدوده شهر وارد شده است.

وی ادامه داد : یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط لوله کاکارضا اختصاص داده شده و بهره برداری از این طرح تا هفته آینده به تصفیه خانه شهر خرم آباد متصل و آب در محدوده این شهر وارد شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) این پروژه به اتمام رسیده است، اظهار داشت:  در حال حاضر لوله گذاری و کانال کشی این خط انتقال آب به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: در حال حاضر شستشوی نهایی کانال ها در دست انجام است و  در جوار پل ۹ دی یک شیر تنظیم آب نصب کرده ایم تا آب خط انتقال را در آنجا تنظیم کنیم.

کرموند ادامه داد: تا زمان تست نهایی آب تصفیه شده این پروژه به صورت آزمایشی و محدود به شبکه‌ها متصل می شود. 

330 میلیارد ریال بدهی مشترکان به شرکت آب و فاضلاب لرستان

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب لرستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیش از 370 هزار مشترک در بخش آب و170هزار مشترک در بخش فاضلاب وجود دارد که مجموع بدهی این مشترکان به شرکت آب و فاضلاب لرستان 330 میلیارد ریال است. 80میلیارد ریال از این بدهی مربوط به دستگاه های دولتی بوده که بالاترین رقم از این بین اداره آموزش و پرورش به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های آب و فاضلاب ، سوق دادن شهرهای استان برای دارا بودن از آب های پایدار و سالم است، تاکید کرد: در این زمینه هیچ گونه ملاحظه کاری نخواهیم داشت و در هر شرایطی آب سالم را به مردم استان تحویل می دهیم. 10 حلقه چاه آب در شهر کوهدشت طی 2 سال از مدار خارج شده و با افت بسیار شدید آب شرب مواجه هستیم.

کرم‌وند با اشاره به ایجاد پنج تصفیه خانه در شهرهای مختلف استان گفت: پروژه های آب و فاضلاب برای شهرهای استان با 2هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته و در تلاش هستیم تا آخر شهریور آماده بهره برداری شوند.

هدر رفت 14 میلیارد متر مکعب روان آب در استان لرستان

وی اظهار داشت: 14 میلیارد متر مکعب روان آب در استان وجود دارد که از استان خارج می شود. استاندارد جهانی سرانه مصرف، یکصدو 30 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز بوده که این میزان در استان لرستان یکصدو 85 لیتر است.

کرم‌وند با بیان اینکه سه واحد تصفیه خانه در خرم آباد نیاز است، گفت: با یک تصفیه خانه موجود در خرم آباد، یک سوم از آب شرب این شهر تامین شده و تلاش برای احداث دومین تصفیه خانه در این شهر ادامه دارد.

وی با اشاره به هزینه بالای دفع فاضلاب گفت: هزینه دفع شده برای فاضلاب نسبت به آب ضرری بیشتری داشته و وزارت نیرو این رقم را افزایش داده است. در گذشته 30درصد حق دفع فاضلاب محاسبه شده بود که این میزان به 70درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب لرستان گفت: توزیع هوشمند قبوض، و ثبت کنتور با دستگاه بارکد خوان و جی پی اس دار بزودی در استان اجرایی خواهد شد.

حمیدرضا کرم وند به 2هزار انشعاب غیر مجاز اشاره کرد و گفت: با تقسیط قبوض به صورت بلند مدت زمینه را برای مشترکین تسهیل کرده ایم.

40 درصد شبکه آب شهرستان خرم آباد نیازمند اصلاح است

وی با بیان اینکه 40 درصد از شبکه آب خرم آباد نیاز به اصلاح دارد گفت: تلاش برای وصل کردن آب شهری به تصفیه خانه، برای رفع کدورت احتمالی آب در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب لرستان از افتتاح 11پروژه آبرسانی در استان به ارزش 130میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح های برای 124نفر اشتغالزایی می شود.

کرم وند اظهار داشت: این پروژه ها در شهرهای کوهدشت، نورآباد، سراب دوره، خرم آباد، زاغه، ازنا، الیگودرز افتتاح خواهند شد. این تعداد پروژه در سال 94 شروع و همزمان با آغاز هفته دولت در هفت شهر استان افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز