خبرگزاری کار ایران

بازدید سخنگوی شورای نگهبان از نمایشگاه «به نام زیتون»

سخنگوی شورای نگهبان از نمایشگاه عکس «به نام زیتون» در حوزه هنری بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی کدخدایی صبح امروز از نمایشگاه عکس حسین مرصادی با عنوان«به نام زیتون» بازدید کرد.

کدخدایی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مقاومت در همه عرصه‌ها ارزشمند است، اظهار کرد: به پاس تشکر و قدردانی از دوستانی که در جبهه مقاومت سوریه مشغول هستند در چند سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری در کشور صورت گرفته است و گوشه کوچکی از این مقاومت را آقای مرصادی به تصویر کشیده‌اند.

وی ادامه داد: بیان و نشر مقاومت رزمندگان کشورمان و دیگر مسلمانان در کشورهایی همچون سوریه و عراق در جوامعی که دسترسی ندارند از نزدیک این مقاومت را ببینند و لمس کنند، بسیار کار ارزشمندی است.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه نتیجه مقاومت پیروزی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده‌اند که اگر امت اسلامی اتحاد داشته باشند، استکبار جهانی علی‌رغم تمام توانمندی‌های ظاهری خود نمی‌تواند خدشه‌ای به ملت متحد مسلمان وارد کند. مقاومت در سوریه نشانی از این اتحاد و یکپارچگی مسلمانان است.

کدخدایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه کشورهای اسلامی و مردم دلسوزشان و آنهایی که با استکبار و ظلم و ستم مخالف هستند، یکپارچه در سوریه گرد هم آمده‌اند و در مقابل جنایت‌هایی که استکبار جهانی انجام می‌دهند، مقاومت می‌کنند. این پیروزی را باید به همه مردم مسلمان و رهبر انقلاب اسلامی تبریک بگوییم و بدانیم که اتحاد، رمز پیروزی است.

او در رابطه با وظیفه هنرمندان در عرصه مقاومت نیز گفت: طبیعی است که برای انتقال هر صحنه‌ای چه خوشحال کننده و چه تاسف بار نیازمند نشر اخبار و اطلاع رسانی دقیق هستیم. در حوزه‌های هنر هم، همچنان که رسانه‌ها می‌توانند اخبار را منتشر کنند و مردم را آگاه کنند، هنرمند هم می‌تواند با هنرمندی خود در هنرهای تصویری و غیرتصویری باشد و می‌تواند پیام مقاومت و پیروزی‌ها و استقامت مردم را به دیگران منتقل کند. در نمایشگاهی که در خدمت دوستان بودیم، با عکس‌هایی به ظاهر ساده، پیام مقاومت به مردم ما منتقل می‌شود و می‌تواند در واقع در اتحاد بین مردم موثر باشد.

کدخدایی همچنین درباره نماهنگ «ما ایستاده‌ایم ۲» که به تازگی توسط باشگاه فیلم سوره حوزه هنری تولید و رونمایی شده است، گفت: اصل اینکه چنین نماهنگ‌هایی شکل بگیرد و تولید شود بسیار مفید است و می‌تواند بیانگر آرمان‌های مردم جمهوری اسلامی ایران و ملت‌های مسلمان باشد. حال اگر گاهی اوقات کسی هم انتقادی به چنین حرکت‌هایی دارد، لازم است به آن انتقادها هم توجه شود. چراکه این نماهنگ‌ها بیشتر به دنبال ایجاد وحدت، یکپارچگی و در راستای آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است و باید در همین مسیر هم حرکت کنیم و جا دارد از دوستانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند هم تشکر و قدردانی کنیم.

نمایشگاه عکس «به نام زیتون» که روایتی از سفر حسین مرصادی به عنوان رزمنده و عکاس به جبهه سوریه است، در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برپا شده است.

در این نمایشگاه، حسین مرصادی در ۴۵ قطعه عکس روایتی تصویری از نبرد نصر(۲) که بهمن ماه سال گذشته در شمال حلب انجام و به فتح دو شهر نبل و الزهرا ختم شد، ارائه کرده است.

کد خبر : ۴۰۵۰۳۲