خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی خبر داد:

بدهی 35 میلیارد تومانی دولت / در تامین واکسن تب برفکی مشکلی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۰۲۱

رئیس موسسه سرم سازی رازی گفت: با تغییر کیفیت تولید واکسن تب برفکی و بالا بردن استانداردها در مقطعی از سال گذشته تولیدات این واکسن کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید کهرام ، رئیس موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی در نشست خبری بیان داشت: بازار ایران در بخش طیور به عنوان بازاری پرسود برای کشورهای خارجی شناخته شده است و برای فروش محصولات شرکت‌های خارجی در ایران در حوزه طیور برنامه‌ریزی‌های درازمدتی توسط این کشورها انجام شده است.

او در خصوص مشکلات موجود در تامین واکسن تب برفکی در کشور گفت: با تغییر کیفیت تولید این واکسن در سال گذشته میزان تولیدات به نصف کاهش یافت و این مساله به سازمان دامپزشکی نیز اعلام شد که برای مواجه نشدن با کمبود این واکسن در بازار اقدام به واردات کنند در حال حاضر نیز در 6 ماهه ابتدایی سال جاری بر اساس نیاز سازمان دامپزشکی کشور واکسن‌های تب برفکی بر اساس کیفیت‌های جدید تولید و به سازمان دامپزشکی تحویل داده شده است.

او افزود: سازمان دامپزشکی در سال گذشته قراردادی 40 میلیارد تومانی با موسسه سرم سازی رازی داشت اما مبلغ قرارداد به موقع پرداخت نشد و پرداخت را به سال جاری موکول کردند در سال جاری نیز بر اساس قراردادهای تنظیم شده سازمان دامپزشکی 45 میلیارد تومان بدهی به این موسسه داشت که همچنان 35 میلیارد تومان از این بدهی پرداخت نشده است.

کهرام تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعتبارات لازم را به سازمان دامپزشکی تخفیف نداده است و این مساله باعث شده که بدهی دولت به موسسه سرم‌سازی رازی همچنان پرداخت نشده باقی بماند.

او در ادامه گفت: ویروس تب برفکی وحشی است و بعد از کنترل یک سویه آن دوباره شاهد ورود سویه‌های دیگر این بیماری به کشور هستیم و این بیماری به دفعات به کشور وارد شده و کنترل آن بسیار سخت است اما اعلام می‌کنم که واکسن‌های تب برفکی مورد نیاز شش ماهه امسال را تولید کرده‌ایم و سازمان دامپزشکی واکسیوناسیون را از مهرماه آغاز خواهد کرد.

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی در ادامه در خصوص وضعیت تولید واکسن فلج اطفال در کشور گفت: بارزترین واکسن تولید این موسسه واکسن فلج اطفال است که به صورت قطره‌ای تولید می‌شود و باعث شده است که طی 15 سال گذشته حتی یک مورد فلج اطفال در ایران مشاهده نشود. این در حالی است که در کشورهای همسایه همچنان شاهد بروز این بیماری هستیم اما در شرایط حاضر بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی مبنی بر انتقال تکنولوژی جدید این واکسن از قطره‌ای به تزریقی تغییر داده شده است و با کمبود واکسن تزریقی فلج اطفال مواجه هستیم.

کهرام تاکید  کرد: موسسه سرم‌سازی رازی در حال حاضر در حال تولید واکسن تزریقی فلج اطفال است اما برای تولید شکل جدید این واکسن به صورت تزریقی نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری داریم.

کهرام در پایان گفت: در حال حاضر بخش زیادی از نیاز به واکسن تزریقی فلج اطفال از خارج از کشور تامین می‌شود اما با ایجاد کارخانه‌های جدید تولید واکسن تزریقی فلج اطفال می‌توان مانند تولید قطره‌ای به خودکفایی برسیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز