خبرگزاری کار ایران

رکورد 150 میلیون تومانی در بازار هنر

«بازار هنر» در روز نخست با استقبال هنرمندان و خریداران، به فروش ۱۵۰ میلیون تومانی رسید.

به گزارش ایلنا، این بازار با ارائه آثار هنری با قیمت یکسان ۵۰۰ هزار تومان صبح دیروز با حضور هنرمندان، علاقه‌مندان و خریداران آثار هنری در گالری‌های خانه هنرمندان ایران گشایش یافت که تا پایان روز نخست، ۱۵۰ میلیون تومان اثر در این بازار به فروش رسید.

جمشید حقیقت‌شناس - مدیر هنری بازار هنر - گفت: استقبال در روز نخست بازار، مناسب بود و با توجه به فروش تعدادی از آثار، آثار جدیدی از هنرمندان جایگزین آن‌ها می شود و این روند جایگزینی آثار جدید با آثار فروخته‌شده تا پایان بازار ادامه دارد.

حدود ۱۵۰۰ اثر نقاشی و طراحی، مجسمه، خوشنویسی، سرامیک هنری، نگارگری، عکس و تصویرسازی با قیمت پنج میلیون ریال از بیش از ۵۰۰ هنرمند کشور در بازار هنر برای فروش به‌نمایش گذاشته شده است.

«بازار هنر» از سوی موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با همکاری خانه هنرمندان ایران از پنجم شهریورماه در گالری‌های ممیز، میرمیران، نامی و چهارفصل (بهار، تابستان، پاییز، زمستان) خانه هنرمندان ایران برگزار شده است و تا ۱۰ شهریور ادامه دارد.

پس از اعلام فراخوان برگزاری بازار هنر از سوی موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و مهلت بیش از دوماه برای ارسال اثر به این بازار، ۹۲۰۰ اثر به دبیرخانه رسید و پس از انتخاب، ۱۵۰۰ اثر به بازار راه یافت که قیمت تمام آثار بازار هنر پنج میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان) است.

کد خبر : ۴۰۵۰۰۱