خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هدف دولت رسیدن به رشد اقتصادی پنج درصدی تا پایان سال 95 است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش دولت بر این است تا پایان سال جاری، به رشد پنج درصد دست یابیم؛ چنانکه در بحث تورم توانست از آنچه پیش بینی کرده بود هم جلوتر گام بردارد و به تورم زیر 10 درصد برسد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی جنتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان بابیان اینکه رویکرد دولت بر استفاده از خرد جمعی، بهره‌گیری از همه استعدادها، پرهیز از افراط‌گرایی و تفریط است اظهار کرد: تلاش می‌شود که اعتدال در همه برنامه‌های دولت حفظ شده، جامعه به سمت واقع‌گرایی و رفع توهم سوق یابد و در راه منافع ملی گام برداشته شود.

وی ادامه داد: دولت در عرصه سیاسی برای تقویت وفاق ملی و افزایش پیشرفت سیاسی و امنیت سیاسی، گسترش احزاب، نهادهای مدنی و پذیرش اصل تنوع و تکثر و نشاط فرهنگی تلاش کرده است.

جنتی گفت: فضا برای فعالیت‌های فکری و سیاسی در این دولت آماده شد، امید بخشیدن در جامعه و احساس امید در مردم افزایش یافته و برای توسعه سرمایه اجتماعی و استفاده از همه نیروها بر اساس شایسته سالاری تلاش شده است.

وی افزود: سیاست دولت یازدهم بر این است که با همه نیروهایی که شایستگی کار دارند و دلشان برای اسلام و نظام می‌تپد، اعتقاد به ولایت فقیه داشته و در کار خود تخصص دارند، بهره‌مند شود و به هیچ کدام از عناوین ساختگی اصلاح طلب، اصولگرا، چپ و راست اعتقادی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد کارهای بسیار ارزنده‌ای شده؛ فضای مناسبی پس از برجام بوجود آمده به گونه‌ای که برای جلب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و ترغیب سرمایه‌گذاران که نیاز امروز کشور است، تلاش شده و اکنون، فضا برای سرمایه‌گذاری آماده است و دولت نیز تلاش می‌کند لوازم این رشد را فراهم آورد.

وی گفت: تلاش دولت بر این است تا پایان سال جاری، به رشد پنج درصد دست یابیم؛ چنانکه در بحث تورم توانست از آنچه پیش بینی کرده بود هم جلوتر گام بردارد و به تورم زیر 10 درصد برسد.

جنتی با یادآوری به ثمر نشستن برنامه جامع اقدام مشترک افزود: شکست ایران هراسی در دنیا، یکی از دستاورهای برجام بود که موجب تغییر تصویر ایران در جهان شد و مهمتر از همه، رفع تحریم‌های ظالمانه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و باید بر تولید ملی و رویکردهای تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب در جهت مردم‌گرایی تکیه کرد.

جنتی گفت: همه وظیفه دارند برای اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی کنند تا فرهنگ تکیه بر تولید ملی و ایجاد وجدان کاری در همه آحاد ملت به وجود آید.

وی افزود: باید مسئولیت پذیری، فرهنگ احترام به کارآفرینی و ارائه الگوی صحیح مصرف در جامعه تبدیل به گفتمان شود.

جنتی با بیان اینکه دو هزار شرکت دانش بنیان در دولت تدبیر و امید به وجود آمده، گفت: با تمام توانمندی‌ها و ظرفیتی که در کشور وجود دارد، می‌توان زمینه توسعه و پیشرفت‌های بیشتر را فراهم آورد.

کد خبر : ۴۰۴۹۹۵