خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با ایلنا:

یک شبه به روند قبل از تحریم‌ها برنخواهیم گشت/ همکاری با بیمه‌های خارجی آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۹۷۱

اکنون در حالیکه چند ماه از اجرایی شدن برجام می گذرد بیمه های ساچه،کوفه و هرمس با ما مشغول کار هستند و کالاهای صادراتی ما را ضمانت می کنند.

مدیرعامل ایمیدور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص اثرات برجام در حوزه معادن کشور اظهار داشت: ما تحریم بسیار سختی را سپری کردیم به طوری که عملا سیستم بانکی در جابجایی‌های بین‌الملی حذف شده بود و این صرافی‌ها بودند که پول ها را جابجا می کردند.

مهدی کرباسیان ادامه داد: علاوه بر تحریم سیستم مالی در حوزه تکنولوژی نیز دارای محدودیت‌هایی بودیم به طور مثال در بخش تیتانیوم که فلز گران‌بها و دارای ارزش افزوده بالایی است عملا به سبب نبود تکنولوژی طرح نیمه تمام مانده بود. از طرف دیگر شدت تحریم‌ها به حدی بود که حتی کارشناسان و مشاوران خارجی حاضر نبودند به کشور سفر کنند و ما مجبور بودیم در دبی یا ترکیه با آنها ملاقات کنیم.

وی افزود: اما اکنون در حالی که چند ماه از اجرایی شدن برجام می‌گذرد بیمه‌های ساچه، کوفه و هرمس با ما مشغول کار هستند و کالاهای صادراتی ما را ضمانت می کنند.

کرباسیان تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت تحریم‌هایی که چندین سال بخش‌های مختلف اقتصادی کشور را فلج کرده بود به یکباره اثرات آن برداشته شود و کشور و صنایع آن به حالت قبل از تحریم برگردند بلکه قدم به قدم اثرات رفع تحریم ها مشخص خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در حوزه معدن روند رفع تحریم‌ها و اثرات آن در حضور شرکت‌های خارجی و صادرات مواد معدنی رضایت بخش است و انتظار داریم این روند خصوصا در بخش صادرات ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز