خبرگزاری کار ایران

وزیرارتباطات و فن آوری اطلاعات:

تولید محتوا در شبکه ملی ثروت محسوب می شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۹۰۷

وزیرارتباطات و فن آوری اطلاعات٬گفت: سرعت بالاو تعرفه پایین از جمله اقداماتی است که در شبکه ملی انجام می شود کما اینکه تولید محتوا در شبکه ملی به عنوان ثروت محسوب می شود که از آن حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،محمود واعظی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه جلسه شورای اداری استان که در سالن شماره دو برگزار شد٬ اظهار داشت: اشتغال یکی از مباحث جدی دولت تدبیر و امید است که به آن تاکید شده است.
وی افزود: گسترش زیرساختها برای صادرات کالاهای تولیدی استان به کشورهای حاشیه دریای خزروتشکیل کمیته مشترک با شرکتهای دانش بنیان و کارشناسان خبره در زمینه ایجاد اشتغال آی تی و آی سی تی  دو اقدام مهم در ارتباط با مازندران می توان انجام داد.
وزیرارتباطات و فن آوری اطلاعات٬ گفت:بانکها در گذشته  به جای این که نقدینگی را در اختیار شرکتها قرار دهند هلدینگهای مختلفی تشکیل داده بودند که با دستوررئیس جمهوربا ادامه این فعالیتها مخالفت شد ونقدینگی بیشتر درزمینه سرمایه گذاری اقتصادی قرارگرفت.
وی افزود:بانکها درگذشته به دلیل کمبود نقدینگی نمی توانستند تزریق مالی برای ادامه کارهای اقتصادی داشته باشند که با اقدامات دولت تدبیر و امید این مشکل مرتفع شده است  و در این شرایط وضعیت بانکها برای اعطای تسهیلات در شرایط خوبی قرارگرفت.
واعظی ادامه داد :تسهیلات موردنیاز به ۱۳۰۰کارخانه نیمه تعطیل پرداخت شده است و3هزارکارخانه نیز درنوبت هستند، و همچنین بی تی اس سیار در دو استان مازندران و مشهد مستقرمی شود تا با مسافرت گردشگران ومردم در استفاده از همراه با مشکل مواجه نشوند.
وی ازبرنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه شناسایی مولفه های فضایی با دانشگاه تهران خبرداد و اعنوان کرد: در برنامه ششم داشتن دو ماهواره ملی در دستور کار قرار گرفته است.
واعظی با بیان این که مذاکرات پس از تحریم ها برای داشتن ماهواره سنجش ازراه دورامضا شده است ٬گفت: راه اندازی این ماهواره به تمام فعالیتهای زیست محیطی، کشاورزی و آب و خاک و تمام فعالیت هایی که نیازمند نقشه های فضایی دقیق است کمک شایانی می کند.
وزیرارتباطات و فن اوری اطلاعات با اشاره به اینکه زیرساختهای دولت برای افتتاح شبکه ملی آماده نبوده است که هفتم شهریورماه فازاول شبکه ملی ارتباطات افتتاح خواهد شد ٬ افزود: تاکنون پهنای باند ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه بوده و تا پایان امسال به ۱۰ هزار گیگابیت در ثانیه خواهد رسید.
وی تاکید کرد: سرعت بالاو تعرفه پایین از جمله اقداماتی است که در شبکه ملی انجام می شود کما اینکه تولید محتوا در شبکه ملی به عنوان ثروت محسوب می شود که از آن حمایت خواهیم کرد.
وی به سفر اخیر خود به روسیه اشاره کرد و گفت: با توجه به روابط خوبی که با روسیه بنا نهاده شده سیاست آنها بر حفظ روابط بوجودآمده٬ این کشورخواستار ایجاد هدلینگ و مبادلات با شرکتها بزرگ ایرانی است.
واعظی ٬ افزود: ایران در ارتباط با واردات کالا فعالیتهای گسترده ای دارد ولی درارتباط با صادرات هیچ فعالیت مهمی از سوی شرکتها صورت نگرفته است این در حالی است که در دولت گذشته به اسم خصوصی سازی و بدون هیچ برنامه کارشناسی بسیاری از شرکتهای بزرگ دچار ورشکستگی شدند.
وی ادامه داد: فضای واقعی و فضای مجازی در همه امور زندگی جریان داردهر پدیده نو هم فرصت و هم تهدید با خود به ارمغان می آورد تحت  عنوان فیلترینگ هوشمند صفحه های نامناسب بسته و بقیه موارد استفاده می شودکه در این رابطه با ۱۴ دانشگاه و هزینه حدود۱۱۰ میلیاردتومانی تفاهم نامه هایی امضا شده است.
وزیرارتباطات و فن اوری اطلاعات در خصوص فیلترینگ٬ عنوان کرد: اولین اقدام مهم فرهنگ سازی است که هراقدامی که در چارچوب قانون بوده و قانونی اجرا شود استفاده آن برای مردم آزاد است و در زمینه فیلترینگ تلگرام حرفی نزده ایم بنابراین مردم حق دارند از شبکه های داخلی استفاده کنند اما من به عنوان یک مسؤل علاقه مندم اطلاعات یک ایرانی در ایران بماند.
واعظی افزود: در حال حاضر۳۵ میلیون کاربر از اینترنت استفاده می کنندو ۱۰۰ میلیون سیم کارت در اختیار مردم است که  تمام اطلاعات این سیم کارتها دراختیار وزارتخانه مربوطه است و قانون اساسی تایید کرده باید حریم خصوصی افراد حفظ شود.

وی در ادامه از افتخار آفرینی قهرمانان ورزشی در المپیک ریو تقدیر کرد و آنرا افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران و همچنین مازندران دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز