خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه گل وگیاه محلات مطرح کرد:

ساخت گلخانه‌های مدرن و مکانیزه تنها راه تولید گل وگیاه رقابت پذیر و صادراتی در کشور

رئیس اتحادیه گل وگیاه محلات با اشاره به ساخت گلخانه‌های مدرن و مکانیزه در کشور گفت: کاهش 30 درصدی مصرف انرژی و کاهش 50 درصدی هزینه‌های تمام شده از ویژگی‌های این گلخانه‌هاست.

به گزارش ایلنا، غلامعلی ابراهیمی گفت: گلکاران کشور پارسال 57  میلیون دلار گل و گیاه به کشورهای همسایه صادر کردند که این تنها 2 دهم درصد تجارت 25 میلیارد دلاری گل وگیاه در دنیا است.

ابراهیمی افزود: دهکده گل محلات با وسعت 150 هکتار و بهره‌برداری از 70 هکتار گلخانه یک هکتاری با هدف تولید گل وگیاه رقابت پذیر و صادراتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد : افزایش 30 درصدی بهره‌وری آب، مبارزه آسان با آفات، تولید محصول در تمام فصول سال، کاهش 30 درصدی مصرف انرژی و کاهش 50 درصدی هزینه‌های تمام شده از ویژگی‌های این گلخانه‌هاست.

ابراهیمی گفت: سالانه 300 تا 400 هزار شاخه گل رز تولید و به بازار گل در تهران ارسال می‌شود که با تجهیز دهکده به خط بسته بندی، شرایط صادرات گل شاخه بریده به  کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم خواهد شد.

900 هکتار در محلات و چهار هزار و 200 هکتار در کشور  زیر کشت گل قرار دارد و سالانه  2 میلیارد و 700 میلیون شاخه گل تولید می‌شود.

کد خبر : ۴۰۴۸۵۶