خبرگزاری کار ایران

نتایج کاروان ایران در ریو ضعیف بود؛

نعمتیان: حلقه مفقوده در مدیریت ورزش ما، حلقه سازش است

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۸۵۱

کارشناس مدیریت ورزشی کشور گفت: حلقه مفقوده در بحث مدیریت ورزش٬ حلقه «سازش» است که متاسفانه باعث حذف دیگران و ایجاد روحیه منیت می شود.

«حمید نعمتیان» در گفت و گو با ایلنا، در مورد عملکرد کاروان ورزش ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو اظهار داشت: نتایج کاروان کشورمان نسبت به المپیک دوره قبل در لندن ضعیف بود. هرچند که برخی اعتقاد دارند عملکرد ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۰۸ اتفاقی و مانند جرقه بود.

وی افزود:آنهایی که معتقد به اتفاقی بودن نتایج المپیک ۲۰۰۸ لندن هستند و کارنامه نمایندگان کشورمان در المپیک ریو را با آن مقایسه می کنند، به طور مثال به نتایج کشتی فرنگی اشاره می کنند یا در دوومیدانی و رشته پرتاب دیسک که در دوره قبلی المپیک مدال نقره گرفتیم اما در ریو نتوانستیم موفقیت لندن را تکرار کنیم.

نعمتیان با بیان این که شکست های ورزشکاران ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ باید کارشناسانه و موشکافانه بررسی شود، تصریح کرد: بخشی از کار یک مدیر ورزشی، کنترل حواشی و بخش دیگر آن برنامه‌ریزی و تمرکز برای اجرای آن برنامه هاست که متاسفانه این دو مبحث جدی در مدیریت ورزش ما خصوصا رشته های پرمدال دیده نشده و نمی شود.

وی در عین حال ورزش ایران را دارای استعدادهای خوب برای کسب مدال و افتخار در میادین بین المللی به ویژه المپیک توصیف کرد و گفت: ما از نظر استعداد، ژنتیک و حتی ظرفیت‌های جغرافیایی٬ استعدادها و پتانسیل‌های خوبی هم در بخش ورزشکاران و هم در قسمت مربیان داریم اما چون از مدیریت توانمند بهره چندانی نداریم٬ نمی توانیم از این قابلیت ها استفاه کنیم.

کارشناس مدیریت ورزشی به مسئله اختلافات در بدنه ورزش کشور نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه می‌بینیم که دخالت ها به وضوح در کل ورزش ما مشاهده می شود؛ مثلا مدیر در کار مربی و ورزشکار در کار مربی دخالت می کنند و یا بالعکس.

مدیر اوقات فراغت سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: حلقه مفقوده در مدیریت ورزش ما، حلقه سازش است. یعنی این که به دنبال حذف دیگران و برخوردهای اینچنینی نباشیم. در بحث مدیریت ورزشی باید از همه نیروها استفاده کرد و می بایست منیت ها را کنار گذاشت.

نعمتیان برای این نوع تفکر از فدراسیون تکواندو سخن به میان آورد و خاطر نشان کرد: در سال های گذشته مربی خوب و موفقی به نام « رضا مهماندوست » داشتیم که نتوانستیم وی را حفظ کنی البته برخی شاید عنوان کنند که این سلیقه مسئولان فدراسیون تکواندو بوده است در حالی که به نظر بنده٬ در این موارد باید نگاه ملی داشت.

قهرمان سابق کاراته کشور در ادامه درباره حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: ژاپنی ها سال ۱۹۶۹ که میزبان المپیک بودند، جودو را وارد المپیک کردند و حالا هم که چهار سال بعد میزبان بازی‌های المپیک هستند، کاراته را هم وارد این مسابقات کردند. به نظرم این اتفاق خوبی است که برای کل کاراته جهان رخ داده است.

وی افزود: این خبر برای کاراته ایران هم نویدبخش و خوشحال کننده است چرا که ما پتانسیل این را داریم که در المپیک ۲۰۲۰ در رشته کاراته مدال بگیریم به این شرط که مشکل مدیریتی و عدم ثبات در مدیریت فدراسیون مرتفع شود.
 
کارشناس مدیریت ورزش در پایان٬ در مورد انتخابات فدراسیون کاراته یادآور شد: کاراته رشته ای پر از استعداد و پر از طرفدار در ایران است که باید مدیری توانمند و کارآمد داشته باشد‌. امیدوارم هر چه زودتر و با برگزاری انتخابات٬ سکان هدایت فدراسیون کاراته به مدیری توانمند و بابرنامه بیفتد و این ورزش مدال آور از بلاتکلیفی فعلی خارج شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز