خبرگزاری کار ایران

واعظی، در جلسه شورای اداری شهرستان بابل؛

شاخص اقتصادی، اشتغال و تورم مازندران بهتر از معدل کشوری است

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۸۳۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: دولت تدبیر و امید به بالفعل کردن توانمندی های مازندران اعتقاد و برای تحقق آن برنامه دارد / کارهای خوبی در مازندران صورت گرفته است / برجام یک موضوع ملی و متعلق به همه است و در سایه هوشمندی، هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری محقق شده است.

 به گزارش ایلنا،محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان بابل ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، یاد آور شد: مردم مازندران به برنامه ها و شعارهای دکتر روحانی برای تغییر شرایط کشور اعتماد کردند و رای شان در سطح کشور نمونه بود و دولت تدبیر و امید خود را در برابر رای ملت ایران مسئول می داند و از این حسن اعتماد قدر دانی می کند.

واعظی شعار دولت را تحقق حقوق شهروندی در سراسر کشور بر شمرد و گفت: متاسفانه علیرغم این که مازندران از ظرفیت بی بدیل گردشگری برخوردار است، لیکن در گذشته مورد بی مهری قرار گرفت و دولت تدبیر و امید به بالفعل کردن توانمندی های این استان اعتقاد و برای تحقق آن برنامه دارد.

وی با اشاره به این که شاخص استان در حوزه اشتغال و مسایل اقتصادی از کل کشور و بسیاری از استان های کشور بهتر و روند تغییرات در این دو حوزه امید وار کننده است، خاطر نشان ساخت: شاخص اقتصادی مازندران از معدل کشوری بهتر است و شاخص اشتغال استان از معدل کشوری بویژه در سالجاری بسیار بهتر است و شاخص تورم نیز خیلی بهتر از شاخص کشوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به این که پروژه هایی که طی دیروز و امروز در مازندران مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت و دیگر طرح هایی که در طول مسیر بنده شاهد بوده ام، نشانگر این است که کارهای خوبی در استان انجام گرفته است، تصریح کرد: تنها با وحدت و هم افزایی می توان گام های بزرگ برداشت.

واعظی با اشاره به وجود برخی مشکلات ضمن بیان این که دکتر فلاح برای همه مسایل استان برنامه دارد و مدیری جهادی و تلاشگر است و از تمامی فرصت ها برای استفاده از ظرفیت های کشوری در جهت انجام هماهنگی های بهتر و بیشتر استفاده مطلوب می کند، ابراز نمود: صمیمیت و همدلی حاکم بر استان نشان می دهد که مطالبات مردم در جای جای مازندران حل می شود.

وی دولت را متعلق به همه مردم دانست و با اشاره به این که دولت تدبیر و امید وابسته به هیچ جناح و گروهی نیست، اظهار داشت: علیرغم مشکلات فراوان به ارث رسیده به دولت یازدهم، تنها در سایه حمایت مردم، دولت تدبیر و امید و فرزندان مردم توفیق یافتند مذاکرات را با عزت و قدرت به جلو ببرند و بر مشکلات تا حد امکان فائق آیند.

واعظی با بیان این که مذاکره در این سطح کار بسیار سنگینی است و فقط کسانی که در این فضاها کار کرده اند، عظمت کار را درمی یابند، گفت: اگر هوشمندی ها، هدایت ها و حمایت های رهبری معظم انقلاب نبود، قطعا نظام و ملت ایران اسلامی به این توفیق بزرگ نائل نمی آمدند.

وی با بیان این که برجام یک موضوع ملی است و متاسفانه برخی به آن نگاهی سیاسی دارند، تصریح کرد: امروز در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و مقاومت مردم، ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار و نقش سازنده آن در منطقه غیر قابل انکار است و دنیا نیز دریافته که با چه ملت با فرهنگ، بزرگ و تاریخ سازی طرف است.

واعظی با اشاره به این که امروز دیگر بحثی از اسلامی هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی در میان نیست، یاد آور شد: این مقولات به فرهنگی رایج در دنیا بدل شده بود، لیکن امروز همان کسانی که مدعی و مبلغ این مسایل بودند معتقدند برای حل مسایل منطقه راهی جز مشارکت ایران و مشورت خواستن از ما نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این که متاسفانه عده ای هم چنان بخاطر مسایل سیاسی و انتخابات و نظایر این ها برجام را زیر سوال می برند، افزود: رهبری معظم انقلاب اخیرا بروشنی تاکید فرمودند آن چه که این جانب در خصوص برجام می گویم، هیچ ارتباطی به داخل، تیم مذاکره کننده، دولت و دستاوردهای آن ندارد.

وی با بیان این که آن چه که ما امروز در سیاست خارجی داریم، اعتبار و جایگاه ماست و این دستاورد متعلق به رهبری معظم انقلاب، مردم و همه است، خاطر نشان ساخت: اعتباری که در جهان برای ما قائلند، اعتباری است که برای نظام قائلند.

واعظی با اشاره به این که امروز تعامل خوبی بین قوا در کشور برقرار است و کشور از امنیت بالایی در این شرایط بسیار بد منطقه ای برخوردار می باشد، گفت: این فضا محصول تلاش همه نیروهاست و در این فضا می توان برای اقتصاد کشور کاری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دولت کاملا بر مشکلات کشور واقف است و بیکاری دغدغه اول و آخر هیات دولت است و اگر این مقدمات تمهید نمی شد امروز دولت نمی توانست ادعا کند که به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باور دارد و به آن عمل خواهد کرد، تصریح نمود:  دولت تصمیم دارد با بهره گیری از سیاست های اقتصاد مقاومتی و توفیقات بدیت آمده در عرصه بین الملل رونق اقتصادی را به کشور باز گرداند.

وی با بیان این که از جمله توفیقات دولت تدبیر و امید در 3 سال گذشته کنترل تورم بود، افزود: در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تورم نزدیک 40 درصد بود و بحمدالله علیرغم همه محدودیت ها توفیق یافتیم این رقم تا حد قابل توجهی کاهش دیهم.

واعظی با اشاره به این آمار 5 ماهه نخست امسال در بخش های مختلف نسبت به مدت مشابه سال قبل امیدوار کننده است، افزود: رشد صنعتی ما در این مقطع 8.8 دهم درصد شده و در کشور در پی آن هستیم تا مشکلات 7 هزار و 500 واحد کوچک و بزرگ تولیدی را حل کنیم و در 5 ماهه نخست امسال مشکل 1300 واحد تولیدی را حل نموده ایم و 3000 واحد دیگر نیز مقدمات دریافت تسهیلات برای آنان تمهید شده است.

وی با اشاره به این که در کشاورزی شاهد رشد مثبت 4 درصد هستیم و در خرید گندم با 11 تن رکورد زدیم و از گندم خریداری شده داخلی به میزان 700 روز ذخیره گندم داریم و این در حالی است که در زمان شروع کار دولت یازدهم فقط 17 روز ذخیره گندم داشتیم، بیان داشت: طی 5 ماهه نخست امسال شاهد رشد اقتصادی 4.4 دهم درصد هستیم.  

واعظی با اشاره به این که در کشور همیشه میزان واردات غیر نفتی بیشتر از صادرات غیر نفتی بوده است، خاطر نشان ساخت: سال 94 نخستین باری در طی سال های گذشته بود که به میزان 1 میلیارد دلار در این حوزه شاخص ما مثبت بوده است و با افتخار باید عرض کنم که در 5 ماهه نخست امسال تراز تجاری ما به میزان سه و نیم میلیارد دلار مثبت شده است و این معنایش این است که صادرات ما 21 درصد افزایش و واردات ما 7 درصد کاهش یافته است.

وی با اعلام این که در دولت تدبیر و امید در حوزه پهنای باند، شبکه انتقال، اینترنت روستایی و توسعه زیرساخت ها در شهرستان بابل اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: در این سفر به 250 روستای بابل اینترنت و به 6 شهر این شهرستان تلفن نسل سوم و یک شهر هم تلفن نسل چهارم واگذار خواهیم کرد و در طی این 3 سال برای شهرستان بابل بالغ بر 1310 میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش دولتی و خصوصی صورت گرفت و در تلاشیم تا پایان کار دولت قریب بر 1020 میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید صورت گیرد و در این سرمایه گذاری به همه روستاهای شهرستان که بالای 20 خانوار هستند اینترنت واگذار خواهیم نمود.

وی با اشاره به این که در این برنامه پهنای باند 4 برابر و شبکه انتقال 3 برابر خواهد شد و به 3 شهر جدید دیگر در این شهرستان نسل سوم تلفن همراه و به 7 شهر دیگر این شهرستان نسل چهارم تلفن همراه واگذار خواهیم نمود، گفت: شبکه نسل چهارم اینترنت تلفن ثابت را در 2 شهر واگذار خواهیم کرد و 60 کیلومتر هم شبکه فیبر نوری در میان شهرهای این شهرستان خواهیم کشید.

واعظی هدف اصلی از گسترش اینترنت را تسهیل در خدمات دهی به مردم و توسعه اشتغال عنوان کرد و یاد آور شد: گسترش آموزش و توسعه تجارت نیز از جمله این اهداف است و نگاه اصلی ما دادن خدمات به مردم است.

وی با بیان این که 17 تا 19 درصد فارغ التحصیلان مازندران در حوزه ict است، تصریح کرد: باید با بهره گیری از بخش خصوصی و در سایه سیاست های اقتصاد مقاومتی، نسبت به توسعه اشتغال از بستر ict اهتمام نمود و توسعه اشتغال در این حوزه از برنامه های دولت است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز