خبرگزاری کار ایران

آمار کشته‌شدگان زلزله ایتالیا به ۲۸۱ نفر رسید

آمار کشته‌شدگان زمین‌لرزه در مرکز ایتالیا به ۲۸۱ نفر رسیده است و دولت آماده برگزاری تشیع‌جنازه دولتی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ امید‌ها برای یافتن بازیافتگان بیشتر از زمین‌لرزه قدرتمند ایتالیا در روز جمعه بسیار کاهش یافته و شمار کشته‌شدگان به ۲۸۱ نفر رسیده است. عملیات نجات در برخی از مناطق متوقف شده است.

سه روز بعد از آنکه زمین‌لرزه مناطقی در مرکز این کشور را لرزاند و گروه‌های امداد و نجات به همراه سگ‌های نجات شهر‌ آماتریس را که به واسطه این زمین‌لرزه ویران شده بود جست‌و‌جو کردند به نظر می‌رسد که هیچ علامت دیگری از حیات در زیر این آوار دیده نمی‌شود.

«سرگئیی پیروتزی»،‌شهردار این شهر به خبرنگاران گفت: «تنها معجزه می‌تواند دوستان ما را زنده از آوار خارج کند،‌ولی ما همچنان در حال کندن هستیم چرا که بسیاری هنوز گم شده‌اند. »

در روستاهای نزدیک،‌پس از آنکه آمار همه ساکنان تطبیق داده شد عملیات امداد و نجات متوقف شد.

ایتالیا طرح‌هایی برای برگزاری تشیع جنازه دولتی برای حدود ۴۰ نفر از قربانیان طی امروز – شنبه – دارد که در نزدیکی شهر «آسکولی پیسنو» برگزار خواهد شد. یک روز عزای عمومی اعلام شده است و پرچم‌ها در این کشور به حالت نیمه افراشته درآمده است. کشته شدگان شامل افراد خارجی در این ناحیه نیز می‌شود.

سازمان محافظت شهری ایتالیا در رم اعلام کرده است که ۳۸۸ نفر در بیمارستان‌ها در حال درمان شدن هستند و ۴۰ تن دیگر نیز در حالت بحرانی قرار دارند. حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر بی‌خانمان شده‌اند و این مرگبارترین زمین‌لرزه از سال ۲۰۰۹ تا کنون در این کشور است.

بازماندگانی که جایی برای رفتن ندارند در چادر‌های آبی رنگی که به همین منظور تهیه شده است اسکان داده شده‌اند. دولت قول داده تا تمام این منطقه را دوباره بازسازی کند هر چند ساکنان محلی نگران آن هستند که چنین اتفاقی هیچ‌وقت به وقوع نیفتند.

«سالواتوره پتروسکی» یکی از این ساکنان در این رابطه گفت:« من می‌ترسم که روستای ما و دیگر مناطق فقط از میان بروند. بسیاری از مردم در این مناطق در تمام مدت سال زندگی نمی‌کنند. در زمستان این روستاها تقریبا خالی از سکنه هستند. ما ممکن است آخرین ساکنان این مناطق باشیم.»  

کد خبر : ۴۰۴۸۳۲