خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت خبر داد:

جذب بیش از شش هزارمیلیارد ریال از طریق مشارکت خیرین

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۸۲۷

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش تعداد سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت از 45 نهاد به 83 سازمان مردمی و ایجاد بانک اطلاعات نهادهای مردمی و سازمانهای خیریه مرتبط با سلامت در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدهادی ایازی مهمترین فعالیت معاونت اجتماعی این وزارتخانه را جلب مشارکت خیرین در ایجاد زیرساختهای بهداشتی-درمانی، ساماندهی مشارکتهای اجتماعی و خیریه‌های حوزه سلامت، سازمانهای مردم نهاد (سمن) در حوزه سلامت، مشارکت بین بخشی، حمایت از نهادهای دولتی، سازمانهای مردم نهاد و خیریه ها و ارتقای فرهنگ سلامت اعلام کرد.

در حوزه مشارکت خیرین در ایجاد زیرساختهای بهداشتی-درمانی اقداماتی از جمله کمک به بازسازی و نوسازی بیمارستانهای فرسوده، کمک به ایجاد تختهای بیمارستانی جدید، کمک به احداث خانههای بهداشت؛ کمک به احداث مراکز بهداشتی-درمانی، کمک به ایجاد مراکز انتقال خون در کشور، کمک به ایجاد کلینیک جامع (MS، دیابت و ...) کمک به ایجاد کلینیک ویژه، درمانگاه، کمک به ایجاد همراه سرای مجاور بیمارستان جهت اقامت همراهان بیمار ، اهدای ملک جهت فعالیتهای بهداشتی، درمانی ، آموزشی و پژوهشی و ایجاد خوابگاه دانشجویی و تجهیزات پزشکی امدادی مشارکت دارند.

براساس این گزارش ارتباط مستقیم با بیش از 15 هزار خیر در کشور و جذب و ساماندهی بیش از شش هزارمیلیارد ریال از طریق مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی از اقدامات معاونت امور اجتماعی در راستای ساماندهی مشارکتهای اجتماعی و خیریه های حوزه سلامت بوده است.

ایازی گفت: در مورد سازمانهای مردم نهاد (سمن) در حوزه سلامت ، تعداد سمنهای حوزه سلامت از 45 سمن در سال 92 به 83 سمن در سال 94 افزایش یافته است که از جمله آنها سمنهای فعال انجمن تالاسمی ایران، انجمن دیابت ایران، انجمن هموفیلی ایران، مجمع خیرین سلامت کشور، انجمن حمایت از بیماران کلیوی، انجمن سلامت خانواده ایران و موسسه محک است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت همچنین افزود: در راستای مشارکت بین بخشی اعم از سازمانهای دولتی و غیردولتی تا کنون تفاهمنامه های مختلفی را با سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان زندانها و اقدامات تامین تربیتی کشور منعقد کرده ایم.

براساس این گزارش ایجاد بانک اطلاعاتی سازمانهای مردم نهاد و خیرین و کمک به تشکیل و توسعه سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت ، تهیه برنامههای فرهنگی در جهت تشویق و ترغیب مشارکتهای اجتماعی در حوزه سلامت (هبه، نذر سلامت، فعالیت داوطلبانه، اهدای مال، وقف مال و...)، کمک به تولید فیلمهای داستانی، مجموعه های نمایشی تلویزیونی و تیزرهای آموزشی با هدف فرهنگسازی در حوزه سلامت و برگزاری مراسم، جشنوارهها و نمایشگاههای فرهنگی و علمی در حوزه سلامت از دیگر اقدامات و فعالیتهای معونت امور اجتماعی اعلام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز