خبرگزاری کار ایران

کناره‌گیری آلکنو از تیم ملی والیبال روسیه

سرمربی تیم ملی والیبال روسیه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال روسیه در المپیک 2016 ریو با شکست مقابل آمریکا در بازی رده‌بندی به مقام چهارم رسید. شاید متوقف شدن در پای سکوی قهرمانی، دلیلی بود تا ولادیمیر آلکنو از سمت سرمربیگری این تیم کناره گیری کند.

فدراسیون والیبال روسیه به دنبال این تصمیم آلکنو به تکاپو افتاده تا ماه نوامبر جانشینی برای این مربی پیدا کند. بازار شایعات هم در این بین بسیار داغ است.

طبق نوشته منابع روسی در حال حاضر 2 کاندیدا برای سرمربیگری تیم ملی والیبال روسیه وجود دارد. گزینه نخست، پلامن کنستانتینوف، سرمربی تیم ملی والیبال بلغارستان است. این مربی ممکن است در روزهای آینده از پست خود استعفا کند. او سابقه بازی در تیم‌های نیژنی و نووسیبریسک در لیگ روسیه  را دارد.

گزینه دوم، بوریس گربنیکوف، سرمربی فعلی تیم «اورال» در لیگ روسیه است. او شناخت لازم را از والیبال روسیه دارد ولی به عنوان خاصی دست پیدا نکرده است.

قرارداد آلکنو روز 21 آگوست و در پایان بازی‌های المپیک با فدراسیون والیبال روسیه به پایان رسید. او علاوه بر این به خاطر سلامتی خود ترجیح داده تنها روی تیم زنیت کازان تمرکز کند. استانیسلاو شوچنکو، رئیس فدراسیون والیبال روسیه به دنبال راهی برای تمدید قرارداد آلکنو است.

 

کد خبر : ۴۰۴۷۸۶