خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک ایران در سفر به استان آذربایجان شرقی بیان کرد:

وجود 33 نوع عوارض و 65 نوع معافیت گمرکی در کشور

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران که وزیر اقتصاد را در سفر به استان آذربایجان شرقی همراهی می‌کند، اقدامات گمرک جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد و گفت: 33 نوع عوارض و 65 نوع معافیت گمرکی در کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، مسعود کرباسیان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سخن می‌گفت با اشاره به اینکه در کشور ما 33 نوع عوارض و 65 نوع معافیت وجود دارد گفت: هنوز که هنوز است نمی‌توانیم گواهی مبدأ بگیریم.

مسعود کرباسیان افزود: در بخش تولید ضمانت‌نامه 11 ماهه برای مواد اولیه داده می‌شود و زمان ترخیص برای واحدهای تولیدی به کمتر از دو ساعت رسیده است.

وی درخصوص استاندارد تأکید کرد: توافق شده که حداکثر در مدت هشت روز استاندارد باید جواب کالاها را ارئه دهد و نمی‌توان کالای مردم را در گمرک بیش از مدت قانونی نگهداریم.

رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه سیاست گمرک ایجاد اتوبان برای تولید است، ادامه داد: سیاست‌های ما کامل‌ترین در بخش تولید است.

کرباسیان با بیان اینکه همراه با دولت هستیم و از تولید حمایت می‌کنیم، تأکید کرد: درخصوص قاچاق باید سخت‌گیری شود و از هفته دیگر تمام واردات کالا به بازرسی کالا متصل می‌شود و از اتاق بازرگانی نیز درخواست کرده‌ایم که گواهی مبدأ را الکترونیکی کند تا آسان‌سازی و روان‌سازی انجام گیرد.

 

 

 

کد خبر : ۴۰۴۷۸۳