خبرگزاری کار ایران

فلاحی در نطق میان دستور:

اهر و هریس بعد از زلزله نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۶۴

ما باید بر محوریت چشم انداز و نصب العین قرار دادن اقتصاد مقاومتی که تکلیفی است بر دولت و ملت و مجلس چشم طمع ورزان و استکبار جهانی را کور و مایوس کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پس از زلزله که خسارت‌های زیادی به شهرستان‌های اهر و هریس وارد شده این شهرستان‌ها نیازمند توجه ویژه مسئولان است.


به گزارش خبرنگار ایلنا عباس فلاحی در شصت و سومین جلسه علنی مجلس نهم در نطق میان دستور گفت: امروز صحبت برهمه تمام و امکان خدمت و خدمتگذاری به مردم و نظام اسلامی مهیا گشته است. حال بر ما است که با همراهی و همگامی با رهبر فرزانه انقلاب و اطاعت از ولایت مطلقه با شناخت محرم از نامحرم و بصیرت دینی و جلوگیری از تفرقه و با وحدت وبا تفاهم با مدیران کشور برای پشت سر گذاردن این ایام خاص الاخصوص تحریم‌ها و گرانی و بیکاری باشیم.


وی افزود: برما واجب است که عموم مردم را ترغیب کنیم به حضور حداکثری در صحنه‌ها به خصوص در صحنه‌های انتخابات و اصولگرایان نیز باید در دفاع از نظام به انسجام دست یابند.ما باید در این برهه از زمان به تولید ملی و معیشت مردم توجه داشته باشیم و به داد اقشار کم درآمد و جوانان برسیم و تلاش کنیم کشور توسعه یابد.


وی افزود: ما باید بر محوریت چشم انداز و نصب العین قرار دادن اقتصاد مقاومتی که تکلیفی است بر دولت و ملت و مجلس چشم طمع ورزان و استکبار جهانی را کور و مایوس کنیم.


نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق میان دستور خود به ارتباطات استان اشاره کرد و گفت: ارتباطات محور توسعه است و ما باید این موضوع را در شهرستان اهر و هریس به آن توجه ویژه نماییم.


وی گفت: اهر و هریس منطقه وسیعی است که قابلیت‌های بالا و معادن غنی چون انجرد، سناجیل و مزرعه و ۴۵۰ هزار تن میوه ۲ میلیون واحد دامی و ۱۲ معدن طلا و نقره دارد که می‌تواند این منطقه را به اقتصاد منطقه‌ای و قاره‌ای پیونده دهد. متاسفانه این منطقه از وجود راه آهن محروم است و خواسته مردم این است که راه آهن بستان آباد، هریس، اهر هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.


فلاحی خطاب به وزیر کشور گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با زلزله اخیر آذربایجان شرقی فرموده‌اند که باید این زلزله به نقطه امید و توسعه منطقه تبدیل شود درخواست دارم که در اهر به فرمانداری ویژه ارتقا دهید.


وی افزود: امروز شهرستان‌های اهر و هریس نیازمند احیا برق و آب و گاز و تلفن در جهت زلزله اخیر هستند از وزارت نیرو درخواست دارم که هر چه سریع‌تر به نیازهای مردم منطقه توجه کنند.


فلاحی در ادامه خطاب به رئیس دولت گفت: از رئیس جمهور درخواست دارم که به بازسازی مناطق زلزله زده ادامه دهد و با واگذاری تسهیلاتی که به مردم قول بلاعوض را داده بودند این وام‌ها را در اختیار مردم بگذارند.


وی توسعه شهرک‌های صنعتی و حمایت مالی و واگذاری تسهیلات به خسارت دیدگان از زلزله در شهرک‌های اهر و بیلوردی و احیا بیمارستان اهر، هریس را از دیگر درخواست‌های خود از رئیس جمهور برشمرد.


فلاحی حمایت از کشاورزان خسارت دیده از زلزله، تسهیل در امکان صادرات میوه انبار شده در منطقه اهر و هریس و افزایش تسهیلات به واحدهای دامی روستایی و حمایت از فرش بافان و کارگران که در زلزله خسارت دیده‌اند را نیز از رئیس جمهور خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز