خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور در جمع خبرنگاران:

نباید سرمایه گذاری در حوزه فولاد را محدود کرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۴۹۶

ما جزو معدود کشورهایی هستم که هم معادن سنگ آهن داریم و هم ذخیره گازی قابل توجه، بر همین اساس ایران می تواند یکی از مراکز فولاد جهان باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، معاون اول رییس جمهور در حاشیه افتتاح فولاد کویر دامغان در جمع خبرنگاران در خصوص توسعه و افزایش واحدهای فولادی کشور با وجود محدودیت های موجود، گفت:با توجه به اینکه کشورمان از ظرفیت های خوبی برای توسعه فولاد برخوردار است و ما جزو معدود کشورهایی هستم که هم معادن سنگ آهن داریم و هم ذخیره گازی قابل توجه، بر همین اساس ایران می تواند یکی از مراکز فولاد جهان باشد.

جهانگیری با اشاره به فعالیت فولاد کویر دامغان گفت: خوراک این کارخانه آهن قراضه است و در کشور 80 میلیونی مثل ایران این مواد به راحتی یافت می شود به طور مثال خودروهایی که با عمر 20 تا 30 سال در کشور وجود دارند همگی باید تبدیل به قراضه شوند. ما هنوز برای رسیدن تا ظرفیت نهایی فولاد کشور جای کار زیادی داریم و نباید صنعتگران خودمان را محدود کنیم .

وی در پایان افزود: موضوع مهم دیگر در این صنعت مکان یابی صحیح است. ما باید این واحدها را در مکان هایی احداث کنیم که در زمینه های مختلفی همچون حمل و نقل، منابع آبی و دسترسی آسان به مبادی صادراتی داشته باشند.

به گزارش ایلنا سال گذشته ایران توانست برای اولین بار  به حجم صادرات چهار میلیون و یکصد هزار تن فولاد خام دست پیدا کند و مطابق پیش بینی کارشناسان سال جاری این رقم با وجود رکود فعالیت طرح های عمرانی به بیش از 6 میلیون تن خواهد رسید.

ایران چهاردهمین فولادساز جهان است و انتظار می رود با دستیابی به تولید 19 میلیون تن در سال 1395، جایگاه ایران بین تولیدکنندگان شاخص دنیا بهبود یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز