خبرگزاری کار ایران

همزمان با سومین روز از هفته دولت؛

راه اندازی اداره تعاون، کارورفاه اجتماعی شهرستان رومشکان

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۴۸۴

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان از راه‌اندازی نمایندگی اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان رومشکان در سومین روز از هفته دولت خبر داد.

علی آشتاب روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود: همچنین یک واحد تعاونی خیاطی با اشتغالزایی برای  ۶ نفر  در شهرستان رومشکان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: برای افتتاح و راه اندازی این واحد تعاونی خیاطی  ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: در هفته دولت تعداد ۷۴۰ واحد مسکن مهر در استان  لرستان به بهره بردای خواهد رسید.

علی آشتاب اظهار داشت: برای بهره برداری از این واحد ها در مجموع ۳۸۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و برای ۱۸۴ نفر نیز اشتغالزایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به دیگر طرح های هفته دولت در لرستان افزود: همچنین در این هفته سه واحد تعاونی پروار بندی یک هزار راسی در شهرستان ازنا با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

آشتاب تاکید کرد: در شهرستان درود نیز یک واحد تولید فرآورده های شیری با اعتبار ۶ میلیارد ریال و تولید محصولات بلوری با اعتبار ۹۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

به گفته وی با بهره برداری از این طرح ها ضمینه ایجاد اشتغال زایی برای ۲۲ نفر فراهم شده است.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر وامید در لرستان در حوزه کارآفرینی و اشتغال پنج هزار و ۷۷۲ نفر از طریق بنگاه های کاریابی مشغول به کار شده اند.

آشتاب بیان کرد: همچنین از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از سه هزار و۲۹۲ مجوز مشاغل خانگی صادره شده است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اقتصادی استان لرستان در بوستان گفتگوی تهران افزود: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با هدف معرفی توانمندی های بخش تعاون به عنوان نیاز کارگروهی در استان لرستان یک غرفه دایر کرد.

وی با بیان اینکه در این غرفه مزیت های قانونی بخش تعاون به بازدید کنندگان معرفی شد، اظهار داشت: در غرفه این اداره کل در جهت جذب سرمایه گذاری برای بازدید کنندگان در مورد مزیت ها و دستاوردای خوب کار گروهی صحبت شد تا از سرمایه های مختلف مردم در بخش تعاون استفاده شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان  با بیان اینکه هدف اصلی در این نمایشگاه بیان اقدامات و تلاش های دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته بود، تاکید کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در حوزه های اجتماعی فرهنگی و ورزشی اقدامات خوبی انجام داده که در این نمایشگاه بیان شد.

***حل و سازش ۵۱ درصد از دعاوی بین کارگر و کارفرما

این مسئول یادآور شد: رفع مشکلات و دعاوی بین کارگر و کارفرما از جمله اقدامات بسیار خوبی است که در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به آن شده است به گونه‌ایی که در استان لرستان ۵۱ درصد از دادخواست‌ها در این زمینه به شکل سازشی حل شده است.

آشتاب عنوان کرد: در حوزه عمران هم داره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ارتقا و توسعه مکان های فرهنگی و ورزشی برنامه های خوبی در طول سه سال گذشته انجام داده و در حال حاضر هم پروژه های خوبی در حال انجام دارد.

***بازدید مقام عالی وزارت از غرفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در هفته فرهنگی لرستان

مهدی آل کثیر مدیر روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان  نیز افزود: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با حضور در نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در بوستان گفتگوی تهران از غرفه این اداره کل بازدید کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از نمایشگاه فرصت ها و ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی استان لرستان  اظهار داشت: این همایش و نمایشگاه به توسعه فرهنگ استان لرستان کمک می کند.

وی با بیان اینکه با برگزاری این گونه برنامه ها مردم با ظرفیت های استان بیشتر آشنا می شوند تصریح کرد: تا ذهنیت فرهنگی تغییر نکند توسعه رخ نمی دهد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: این همایش ها به جذب سرمایه گذار کمک می کند و در توسعه استان موثر است.

نمایشگاه فرهنگی و اقتصادی استان لرستان در قالب ۷۰ غرفه برای عرضه توانمندی های لرستان در حوزه های مختلف برپا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز