خبرگزاری کار ایران

برگزاری کنفرانس استاندارد سازی در صنعت گردشگری

کد خبر : ۴۰۴۴۰

گردشگری علاوه بر ارزآوری، می‌تواند موجبات آشنایی شهروندان سایر کشور‌ها را با موقعیت‌ها و فرصت‌های موجود در کشور فراهم کند واز این طریق حجم سرمایه گذاری‌ها را بالا ببرد.

ایلنا:‌ به منظور معرفی فضای استاندارد سازی و حرکت به سمت آگاه سازی فعالان این حوزه، نخستین کنفرانس بین المللی استانداردسازی در صنعت گردشگری و بهره صنایع وابسته از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا کاشانی‌پور دبیر کل کنفرانس، هدف نهایی این کنفرانس، نشان دادن اهمیت استاندارد و بیمه در صنعت گردشگری دانست و گفت:‌ استانداردسازی در ‌‌نهایت به کاهش هزینه‌ها و توسعه این صنعت در ایران می‌انجامد.

به گفته اعضای شورای سیاست گذاری، آشنا سازی دست اندرکاران با استانداردهای بین المللی، تعامل بخش خصوصی ایران با کشورهای دیگر و تعامل سازمان استاندارد با بخش گردشگری کشور از اهداف اصلی این کنفرانس به شمار می‌رود.

وی گفت: تا کنون سازمان هواپیمایی، سازمان استاندارد، اتاق بازرگانی ایران، جامعه تورگردانان و... حمایت خود را از این کنفرانس اعلام کرده‌اند.

کاشانی‌پور ادامه داد: کشورهای عمان، قطر، امارات، لبنان، ترکیه، ازبکستان، مالزی، هندوستان، چین و تالند در نخستین کنفرانس بین المللی استانداردسازی در صنعت گردشگری و بهره صنایع وابسته شرکت خواهند کرد.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این کنفرانس اشاره کرد و افزود: در مجموع طی زمان برگزاری کنفرانس، ۱۲ کارگاه آموزشی به منظور بررسی نقش استاندارد‌ها در بخش‌های مختلف حوزه گردشگری برگزار می‌شود.

دبیر کنفرانس ضمن اشاره به اهمیت استاندارد و رعایت اصول بین المللی در حوزه گردشگری به منظور تشویق گردشگران برای سیر و سفر در ایران، استاندارد سازی را در سه حوزه، تاسیسات، تجهیزات و خدمات موثر دانست.

وی همچنین استاندارد سازی در حوزه گردشگری را عامل رونق این صنعت در گشور عنوان کرد و گفت: از اولین سامانه رزرواسیون آنلاین هتل‌های کشور به زبان عربی با حضور ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی رونمایی خواهد شد.

وی به پتانسیل‌های موجود در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: با برنامه ریزی درست و منسجم و طبق اصل ۴۴، به بخش خصوصی فرصت لازم داده خواهد شد و گام به گام به اهداف نزدیک‌تر می‌شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز