خبرگزاری کار ایران

گذرگاه رفح به مدت ۶ روز باز می‌شود

دولت مصر به نهادهای بین‌المللی اعلام کرده است که گذرگاه رفح در مرزهای خود با نوار غزه را به مدت شش روز از شنبه تا پنجشنبه هفته آینده باز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مراجع مصری در روزهای بازگشایی گذرگاه رفح به افراد نیازمند سفر به خارج، دانشجویان، دارندگان گذرنامه‌های خارجی و مجوزهای اقامت در خارج، اجازه سفر از غزه به مصر و بالعکس را خواهند داد.

این گروه از مسافران طی روزهای شنبه تا دوشنبه اجازه تردد از طریق گذرگاه رفح را دارند و روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه مختص سفر اولین گروه از حجاج نوار غزه به سرزمین وحی است.

منابع آگاه فلسطینی همچنین اعلام کردند که مصر گذرگاه رفح را برای دومین بار پس از عید سعید قربان باز خواهد کرد تا حجاج فلسطینی بتوانند به نوار غزه بازگردند.

این منابع تاکید کردند که مصر تدابیر لازم برای تضمین سفر و خروج حجاج فلسطینی از طریق گذرگاه رفح و انتقال آنها به فرودگاه بین‌المللی قاهره را اتخاذ کرده است تا این افراد بتوانند برای ادای مناسک حج راهی سرزمین وحی شوند.

بر اساس این گزارش، مصر به بهانه‌های امنیتی گذرگاه رفح را در اکثر روزهای سال به روی ساکنان منطقه محاصره شده غزه می‌بندد و تنها در برخی مناسبت‌ها و مقاطع استثنایی آن را باز می‌کند.

 

کد خبر : ۴۰۴۳۸۳