خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد:

رشد 35 درصدی کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای قائم شهر

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۲۷۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از رشد 35 درصدی کشت مکانیزه برنج امسال در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ، فرزین فرهادی در جلسه کارگروه کشاورزی، آب، خاک و منابع طبیعی شهرستان قائم شهر با بیان اینکه یکی از اهداف جهادکشاورزی برای اقتصادی کردن تولید در بخش کشاورزی توسعه و افزایش ضریب نفوذ ماشین آلات کشاورزی به مزارع است، اظهار کرد: کشت مکانیزه برنج در این شهرستان از دو هزار و 100 هکتار به سه هزار و 275 هکتار در سال زراعی امسال رسید که نسبت به سال گذشته بیش از 35 درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون از هشت هزار و 200 هکتار شالیزار این شهرستان بیش از سه هزار و 650 هکتار برداشت شد که 85 درصد بصورت مکانیزه بوده است، ادامه داد: بدلیل اقتصادی شدن تولید برنج بهره برداران رغبت زیادی در کشت مجدد و رتون از خود نشان می دهند و پیش بینی می شود با کشت مجدد و رتون در دو هزار و 200 هکتار شالیزار این شهرستان شاهد رشد 25 درصدی نسبت به سال زراعی گذشته باشیم.

فرهادی تصریح کرد: برای تامین غذای سالم و حفظ سلامت جامعه در گشت مشترک از فروشگاه های عرضه سموم نباتی یک هزار و 400 کیلوگرم سموم تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

وی در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی گفت: سهمیه ابلاغی کشت کلزا این شهرستان بعنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی برای سال زراعی جدید مطرح است.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به اینکه 60 درصد چاه های کشاورزی این شهرستان برق دار هستند، اظهار کرد: این شهرستان دارای سه هزار و 147 حلقه چاه برقدار می باشند که یک هزار و 920 حلقه از این تعداد در سه ساله فعالیت دولت یازدهم برق دار شدند و از این بین یک هزار و 761 چاه آب در شالیزار ها و یک هزار و 86 چاه در باغات شهرستان قائم شهر مورد استفاده قرار گرفت.

وی در خصوص فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جهت اشتغالزایی و رونق تولید اشاره کرد و گفت: در این زمینه می توان شهرستان قائم شهر را با ثبت 112 طرح برای استفاده تسهیلات بهره برداران بخش کشاورزی در سامانه بهین یاب، بعنوان یکی از شاخص ترین شهرستان های استان دانست که در مرحله نخست پنج طرح کشاورزی به ارزش 7 میلیارد و 350 میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شدند.

دبیر کارگروه کشاورزی، آب، خاک و منابع طبیعی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: 82 بهره بردار بخش کشاورزی این شهرستان برای دریافت مبلغ 18 هزار و 500 میلیون ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون به بانک کشاورزی معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز