خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در زنجان :

نمی‌توان دیدگاه‌های سیاسی در کشور را محدود کرد/باید با دشمنان در بیرون از مرزهای کشور مقابله کنیم

وزیر کشور گفت: خط مشی رهبری و تدابیر رئیس جمهور بر این است که تنوع سیاسی باید در کشور وجود داشته باشد و نمی توانیم دیدگاه ، اندیشه و سلیقه سیاسی را محدود و یا آن را پاک کنیم.

به گزارش خبرنگارایلنا  از زنجان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز(3 شهریور) در مراسم تودیع و معارفه استاندار زنجان تجربه کاری، را یکی از ویژگی‌های انتخاب استاندار در این دولت اعلام کرد و با بیان اینکه داشتن اعتدال از دیگر ویژگی‌های افراد انتخابی در جایگاه‌های اجرایی در دولت تدبیر و امید است،  گفت: صرف داشتن اعتقادات و خط مشی‌های سیاسی برای انتخاب مدیران ارشد در این دولت  مهم نیست  و آنچه در این دولت به آن ارج داده می‌شود، خط مشی اعتدالی است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه قدرت هماهنگی یکی دیگر از ویژگی‌های انتخاب استانداران است، ادامه داد: انسجام و وحدت داخلی از ویژگی‌های دولت تدبیر و امید است.

وی هماهنگی در استانداری‌ها را از دیگر مشخصه‌های استانداران عنوان کرد و ادامه داد: در این دولت استانداران انتخابی در هیج کدام از این مولفه‌ها مشکلی نداشتند.

رحمانی فضلی قدرت پیگیری و تلاش برای کار را از دیگر ویژگی‌های استانداران دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: ساعت کار برای مدیران ارشد معنایی ندارد.

وزیر کشور با بیان اینکه علاقه و انگیزه برای پیگیری امور مهم است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی از موضوعات مهمی است که باید استانداران به آن بیشتر بپردازند چرا که این مقوله از نظر علمی و عقلی و سیاسی و امینیت و اقتصادی و اجتماعی ضرورت است.

رحمانی فضلی افزود: بایستی مسیر توسعه و رشد اقتصادی را مبتنی بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی، عدالت محوری، دانش بنیانی، درون زایی و برون گرایی رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در مقابل تاریخ و شهدای انقلاب مسوول هستیم، افزود: همه خدمتگزاران باید همت کنند و در راس آن استانداران به صورت شبانه روزی امور مردم را پیگیری کنند.

این مقام مسوول مشخصه دیگر استانداران را حفظ وحدت وانسجام در استان اعلام کرد و افزود: استاندار باید روی گشاده داشته باشد و با بزرگواری از کنار مسائل عبور کند چرا که حاشیه رفتن و به حاشیه رفتن در شان یک استاندار نیست و تفرقه ایجاد می کند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه امنیت برای ما مهم است، خاطرنشان کرد:افتخار کشور ما این است که در شرایطی که در منطقه وضعیت ناامنی و بی ثباتی و دخالت تمام ابرقدرت ها و تحولات منطقه‌ای موجب خونریزی، آتش و رعب و وحشت و قتل و نابودی شده است، در امنیت کامل به سر می بریم.

وی با بیان اینکه باید قدردان نیروهای نظامی و انتظامی باشیم که این امنیت را در کشور ایجاد کرده اند، ادامه داد: اولویت استاندار باید استحکام شرایط امنیتی در استان ها باشد.

رحمانی فضلی افزود: استان زنجان جزو استان های امن کشور است که حفظ و تقویت آن برعهده استاندار که رئیس شورای تامین است، واجب است.

وزیر کشور به سیاست داخلی استان اشاره کرد و گفت: خط مشی رهبری و تدابیر رئیس جمهور بر این است که تنوع سیاسی باید در کشور وجود داشته باشد و نمی توانیم دیدگاه ، اندیشه و سلیقه سیاسی را محدود و یا آن را پاک کنیم.

وی با یادآور اینکه توسعه این اندیشه ها در قالب رسانه و اختیارات فراهم است، ادامه داد: باید تلاش کنیم فعالیت های سیاسی را در قالب قانون و قانون مداری مدیریت کنیم و محور فعالیت های سیاسی در این استان بایستی پویا، بانشاط و پیش برنده و به نفع اقتدار ملی و منافع ملی باشد و در چارچوب قانون صورت گیرد.

وزیر کشور افزود: پس از 38 سال احزاب و گروه های سیاسی به درجه ای از پختگی، جامعیت و عقلانیت و شعور سیاسی دست یافته اند که بیشترین احزاب و تحرکات سیاسی و نشریات و سایت های مختلفی داریم که کارهای سیاسی انجام می دهند و به تحیل و گفتکوی سیاسی می پردازند.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران چنان از استحکام ، قوت و قدرت برخوردار است که هیچ کس نمی تواند به آن آسیب برساند و مردم از چنان درجه هوشیاری و بصیرت و قدرت تحلیل برخوردار هستند که کسی نمی‌تواند آنان را فریب دهد، چرا که مردم در بحران‌های وسیع سیاسی انتخاب درست را انجام می دهند.

 رحمانی فضلی با بیان اینکه اوج فعالیت های سیاسی کشور در انتخابات است و ما انتخابات دوره قبل را قانونمندانه پشت سر گذاشتیم که موجب رضایت رهبری و مردم بود، افزود: انتخابات این دوره ریاست جمهوری و شوراها باید با همان صلابت به صورت قانونی و توام با امنیت اجرا شود و استان زنجان جزو استان هایی بود که در این عرصه خوش درخشید و امید می رود در انتخابات پیش رو نیز خوش بدرخشد و مردم با آرامش پای صندوق های رای بیایند.

وی با تبریک هفته دولت، این هفته را تجلی اراده مردم عنوان کرد و گفت: مردم صاحبان اصلی این دولت هستند.

وزیر کشور به وضعیت فعلی منطقه و موفقیت های ایران در حوزه بین الملل اشاره کرد و گفت: بحث انرژی هسته ای، تحریم، تهاجم ها، تهدید و جنگ روانی و فشارهایی که برعلیه ما بود، ایران هراسی عظیمی را در دنیا بر علیه ما ایجاد کرده بود و در داخل نیز فشار اقتصادی فراوانی بود.

این مقام کشوری افزود: بایستی با بصیرت و دقت تمام رفتارهای دشمنان بخصوص آمریکا و اسرائیل را رصد کنیم و قدرت دفاعی خود را افزایش دهیم، استقامت مردم را بالا ببریم و در حوزه اقتصادی بنیان های اقتصادی کشور را تقویت کنیم.

وزیر کشور اظهارکرد: در منطقه ای که کشورها از تهدیدات مبرا نیستند، ایران به عنوان یک پناهگاه برای ملت های مسلمان و دولت ها است.

وی ایران را تنها مدافع جهان اسلام در جهانی که تکفیری، سیاست های شیطان بزرگ و سلاح های صهیونیستی بر علیه اسلام در حال توسعه است، دانست و گفت: باید با دشمنان در بیرون از مرزهای کشور مقابله کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه داخلی ثبات در امنیت و اقتصاد را شاهد هستیم، یعنی اینکه سرمایه گذاران و تجار اقتصادی فرصت برنامه ریزی را در این کشور در سر دارند.

وی با بیان اینکه دولت علمدار کار اجرایی است و  با همراهی مردم و مسئولان و هدایت مقام معظم رهبری توانسته موفقیت‌هایی را کسب کند، افزود: نشاط، پویایی و انسجام نشان از اراده ملت دارد تا به دنیا ثابت کند درجه شعور و فهم ملت ایران را که از اقوام و نژاد و مذهب و تنوع جغرافیایی تشکیل شده است به جهت حرکت حول محور ایران و اسلام هیچ اختلاف و شکافی بین مردم وجود ندارد.

این مقام مسوول در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه باید قدر این نعمت ها باشیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیداری که به مناسبت هفته دولت با دولتمردان داشتند بار دیگر مساله اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار دادند.

کد خبر : ۴۰۴۲۶۵