خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

مشکل سد دوستی برای تامین آب شرب مشهد در دست پیگیری است

وزیر نیرو از پیگیری مشکل سد دوستی برای تامین آب شرب مردم مشهد با طرف افغانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، «حمید چیت چیان» در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه های صنعت برق در مشهد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حل مشکل سد دوستی و تامین آب شرب مردم مشهد از طریق مذاکره با طرف افغانستانی در حال پیگیری است، گفت: بخش قابل توجهی از تامین آب شرب مردم مشهد در گرو انتقال آب از سد دوستی است که این مسئله برای مسئولان افغانستان تشریح شده است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه باید حق آبه کشاورزان توسط کشورهای واقع در بالادست در چارچوب مقررات بین المللی محترم شمرده شود، اظهار کرد: دو کشور دوست و مسلمان ایران و افغانستان دارای مرز مشترک طولانی و از نظر انرژی، آب، تجارت و سایر مسائل اجتماعی و سیاسی دارای منافع مشترک هستند لذا امید می رود مساله تامین آب از سد دوستی در همین چارچوب مورد حل و فصل قرار گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تامین آب مشهد از طریق دریای عمان گفت: انتقال آب از دریای عمان در دست مطالعه است.

چیت‌چیان همچنین در مورد طرح‌هایی که در هفته دولت در حوزه صنعت آب و برق افتتاح خواهد شد، گفت: مجموع اعتبارات هزینه شده برای این طرحها ۶۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

وزیر نیرو 'هزار و ۴۳۰ مگاوات تولید برق، ۹ پست بزرگ ۴۰۰ کیلوولتی، ۳۲ پست ۱۳۲ کیلوولتی، پستهای۲۳۰ کیلوولتی، پستهای ۶۳ کیلوولتی، ۲سد و ۶ تصفیه خانه و بهره مندی ساکنان ۱۰۰ روستا از آب آشامیدنی' را از مهمترین این طرح‌ها برشمرد.

کد خبر : ۴۰۴۲۵۶