خبرگزاری کار ایران

در سفر به یزد مطرح شد؛

تاکید نوبخت بر استفاده از گردشگری در استان یزد/ ارائه تسهیلات برای طرح‌های مناسب

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۲۵۵

رئیس سازمان برنامه و بودجه بر موضوع استفاده از گردشگری در استان یزد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت برای اجرای این سیاست، خریدار آبی است که منتقل می‌شود. براساس شعار امسال، فعالیت‌ها باید براساس اقدام و عمل صورت گیرد.

معاون رئیس‌جمهوری با تاکید بر اهمیت موضوع گردشگری در کشور و به خصوص استان یزد گفت: گردشگری را به عنوان یک صنعت می‌شناسیم و اگر طرح مناسبی در این حوزه وجود داشته باشد تسهیلات لازم در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مناسب‌ترین شاخصی که مالیات را تعریف می‌کند مالیات به تولید ناخالص داخلی است، افزود: این رقم در کشورهای صنعتی 30 تا 40 درصد و در کشورهای در حال توسعه 20 تا 30 درصد است اما در سال 1367 که بودجه کشور را در مجلس شورای اسلامی می‌نوشتیم این رقم چهار و 2 دهم درصد بود.

وی ادامه داد: در این‌خصوص پیشنهاد شده اگر بتوانیم خواسته‌های سازمان مالیاتی را برآورده کنیم، این رقم به هشت و چهار دهم برسد؛ اکنون نیز این رقم بین 6 تا 7 درصد است که تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه توسعه به حد استاندارد برسیم.

نوبخت با بیان اینکه بررسی‌های لازم درباره نحوه پرداخت مالیات تولید و بنگاه‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر مشخص شود بی‌عدالتی در زمینه پرداخت مالیات تولیدکنندگان در حال انجام است به طور حتم قانون آن تغییر خواهد یافت.

وی با ابراز خرسندی از موارد مطرح شده توسط فعالان اقتصادی در نشست امروز گفت: این موارد به همراه پیشنهادها و شرح مشکلات استان یزد درباره برنامه و بودجه و مالیات تا دو هفته آینده جمع‌آوری و در نشستی با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و مسئولان استان یزد بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز