خبرگزاری کار ایران

حسن‌آبادی مطرح کرد:

کم‌سوادی اکثر کارکنان شهرداری‌ها چالشی جدی است

معاون نوسازی اداری سازمان شهرداری‌های کشور گفت: انتظار داریم، آئین‌نامه جدید اداری استخدامی شهرداری‌های کشور تا پایان امسال اجرایی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن‌آبادی ظهر امروز در جلسه مدیران برنامه‌ریزی کلان‌شهرهای کشور در رشت با اشاره به اهمیت تصویب آئین‌نامه اداری و استخدامی شهرداری‌های کشور اظهار کرد: نبود تناسب بین تعداد نیروهای انسانی مشغول در شهرداری‌ها با تعداد پست‌های سازمانی در شهرداری‌ها، پایین‌بودن مدارک تحصیلی سهم عظیمی از کارکنان شهرداری‌ها که از سالیان دور جذب شهرداری‌های کشور شده‌اند، همراه نامشخص بودن وضعیت استخدامی بسیاری از نیروهای تحصیلکرده‌ای که طی سال‌های اخیر جذب شهرداری‌های سطح کشور شده‌اند از چالش‌هایی است که سبب شده آئین‌نامه جدید اداری و استخدامی برای شهرداری‌ها بیش از پیش احساس شود. 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت استخدامی در شهرداری‌ها مطلوب نیست، افزود: آئین‌نامه استخدامی جدید شهرداری‌ها که هم اکنون در مجلس مطرح و بخش اعظمی از آن نهایی شده از ویژگی‌هایی برخوردار است که طبق آن، برای استخدام نیروهای انسانی در کلان‌شهرها همچنین استخدام نیروها در شهرداری‌های مراکز استان‌ها به استثنای کلان‌شهرها و همین‌طور چگونگی جذب کارکنان در سایر شهرها دسته‌بندی شده است. 

معاون تحول، نوسازی اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: در صورت تایید مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک، انتظار داریم با مصوبه هیات وزیران، آئین‌نامه جدید اداری استخدامی شهرداری‌های کشور تا پایان امسال و ابتدای سال آینده تنظیم نهایی و اجرایی شود. 

حسن‌آبادی با اشاره به تشکیلات سازمانی جدیدی که در بیستم اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ به شهردارهای کشور ابلاغ شده، گفت: همه شهرداری‌ها موظف بوده‌اند که ظرف یک‌سال تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ نسبت به اجرایی کردن تشکیلات جدید سازمانی در بدنه شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه خود اقدام کنند که در این مسیر، تاکنون در بسیاری از کلان‌شهرها، ساختارهای تفصیلی شهرداری‌ها اجرایی شده و مابقی شهرها به ویژه شهرهای غیر از مراکز استان‌ها این ساختار در دست اجرا است. 

وی با اشاره به جایگاه شهرداری‌رشت بین شهرداری‌های مطرح و تاثیرگذار کشور اظهار کرد: شهر رشت در حال تبدیل‌شدن از یک بزرگ‌شهر به کلان‌شهر است و با اجرای ساختار جدید سازمانی می‌تواند تحولی اساسی در توسعه رشت ایجاد کند. 

وی با اشاره به جایگاه شهرداری‌رشت در بین شهرداری‌های مطرح و تاثیرگذار کشور اظهار کرد: شهر رشت در حال تبدیل‌شدن از یک بزرگ‌شهر به کلان‌شهر است و با اجرای ساختار جدید سازمانی می‌تواند تحولی اساسی در توسعه رشت ایجاد کند. 

کد خبر : ۴۰۴۲۰۳