خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در زنجان خبر داد؛

پذیرش دانشجوی دکترا در دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۱۲

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از کاهش زمان حضور تیم های امدادی این جمعیت در محل حادثه به کمتر از 10 دقیقه خبرداد.

زنجان ـ ایلنا: رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در حال حاضر 34 مرکز علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر کشور با 14 هزار نفر دانشجو در سطح کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابوالحسن فقیه با بیان اینکه در طی سالهای اخیر گام های خوبی در زمینه توسعه فعالیت های جمعیت هلال احمر در بخش های مختلف صورت گرفته است افزود: بیش از 2 هزار خودروی امدادی به سیم امدادرسانی جمعیت هلال احمر در کشور افزوده شده است.

وی، تقویت امدادهوایی، تجهیزات و انبارهای جمعیت هلال احمر در کشور را یادآور شد و ادامه داد: در حال حاضر 270 زاز متر مربع فضای انبار در جمعیت هلال احمر کشور وجود دارد که این میزان تا پایان امسال به 300 هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

فقیه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلف امداد، اموزش و نجات فعالیت های گسترده ای صورت داده است از افزایش 70 پایگاه امداد و نجات در طی دو سال اخیر به پایگاههای این جمعیت در کشور خبر داد و گفت: همچنین در حوزه اموزش جمعیت هلال احمر نسبت به راه اندازی مراکز علمی و کاربردی اقدام کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: در حال حاضر 34 مرکز علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر کشور با 14 هزار نفر دانشجو در سطح کشور فعال است.

فقیه از پذیرش دانشجو در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر از بهمن ماه سالجاری خبر داد و گفت: از سال آینده در مقطع دکترا نیز در این دانشگاه پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی، با اشاره به شکل گیریتیم‌های زنان امدادگر (توانا) در جمعیت هلال احمر افزود: تیم های توانا در کشور راه اندازی شده و این روند در حال حاضر روبه رشد است.

فقیه با اشاره به حادثه خیز بودن ایران گفت: آمادگی تیم های امداد و نجات و مجهز بودن این تیم ها به تجهیزات روز موجب تسریع در امداد رسانی و کاهش اثرات مخرب بالایای طبیعی است.

وی با اشاره به راه اندازی گروههای پیشآهنگی از سال 89 رسما فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: در حال حاضر گروههای پیشآهنگی در کشور یکصد هزار نفر عضو دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه باید با روشهای روز در زمینه انتقال و گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش کرد افزود: گروههلی پیشآهنگی در سه بخش مهر گستر، مهرآفرین و مهرپویان راه اندازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز