خبرگزاری کار ایران

70 کارگر صنایع غذایی کارین سه ماه مزد معوقه طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۰۱۷

کارگران شاغل در مجتمع تولیدی کارین اهواز در استان خوزستان دست کم تاسه ماه مزد معوقه از کارفرمای خود طلبکارند.

تعدادی از کارگران این واحد تولیدی با اعلام این مطلب به ایلنا گفتند:کارخانه کارین که در زمینه تولید کنسرو و کالباس فعالیت دارد تا دی ماه سال 94 به دلایلی تعطیل بود اما از آن زمان تاکنون که فعالیت خود را از سرگرفته است بابت سه ماه مزد معوقه به کارگران خود بدهکار است.

از قرار معلوم از زمان راه‌ اندازی دوباره این کارخانه حدود 70 کارگران شاغل شده‌اند و به غیر از مزد پرداخت نشده بابت مزایای عیدی و پایان سال 94 نیز از کارفرمای خود طلبکارند.

بنا بر ادعای کارگران، کارفرمای صنایع غذایی کارین  به دلیل کمبود نقدینگی  همسان با حقوق حدود سه ماه است که حق بیمه کارگران را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است به همین دلیل  طی این مدت دفترچه های درمانی کارگران  به همراه خانواده هایشان فاقد اعتبار شده است.

منابع خبری ایلنا در این واحد تولیدی با اشاره به اینکه کارخانه  کارین  که در  حال حاضر درزمینه تولید انواع سوسیس، کالباس، برگر و کباب لقمه فعالیت دارد در تشریح مشکلات خود گفتند: تیر ماه سال 93 این مجتمع که از دو واحد«آرا پروتئین جنوب»(تولید کننده انواع سوسیس، کالباس، برگر و کباب لقمه) و «کنسرو خوزستان»(تولید کننده کنسرو ماهی تن، خوراک لوبیا چیتی، انواع شورجات، ترشی جات، مربا و…) تشکیل شده بود  فعالیت خودرا  به دلیل مشکلات مالی متوقف کردو در آن تاریخ حدود 102 کارگر بیکار شدند.

به گفته کارگران بعد از آغاز بکار دوباره کارخانه حدود 70 نفر از کارگران به کار سابقشان باز گشتند ومابقی کارگران  هنوز  بلاتکلیفند واز مزایای بیمه بیکاری استفاده می کنند.

طبق اظهارات آنان ، این مجتمع در حال حاضر برای چندمین بار در زمینه تولید مواد اولیه تولید دچار مشکل شده  و واحد کنسرو سازی آن هم هنوز راه اندازی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز