خبرگزاری کار ایران

دبیر برگزاری همایش ملی وقف در کاشان خبر داد:

ارسال 145 مقاله علمی به همایش ملی وقف

کد خبر : ۴۰۳۹۷

دبیر برگزاری همایش ملی وقف با تاکید بر آموزش عالی، از ارسال حدود 145 مقاله اصلی علمی از محققان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه این همایش خبر داد.

ایلنا- كاشان: دبیر برگزاری همایش ملی وقف با تاکید بر آموزش عالی، از ارسال حدود 145 مقاله اصلی علمی از محققان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه این همایش خبر داد.

« محسن نیازی» در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر  افزود: علاوه بر این تعداد آثار، حدود 205 چکیده مقاله نیز دریافت شده که برای داوری ارسال شده است.

وی، وقف در اسلام و ایران، شناسایی مبانی علمی وقف و مسایل آن، ترویج فرهنگ وقف و تجلیل از خیرین آموزش عالی، تعمیق و گسترش سنت وقف در آموزش عالی، تبیین ابعاد فقهی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی وقف و چالش‌های فرهنگی و حقوقی وقف در ایران را از اهداف این همایش ذکر کرد.

دکتر نیازی خاطر نشان کرد: در این همایش محورهای وقف و آموزش عالی، ابعاد فقهی و حقوقی، اجتماعی، فرهنگی، روانشاختی و تربیتی، ابعاد اقتصادی، تاریخی، هنری و ادبی وقف مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مدیر گروه علوم اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه کاشان یادآورشد: مقالات برتر در سه ویژه‌نامه مجلات علمی و پژوهشی به چاپ خواهد رسید.

این همایش در روز اول اسفند با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سازمان اوقاف و امورخیریه و دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه برگزار خواهد شد

بهره‌برداری از دو طرح عمرانی دهه فجر در دانشگاه کاشان

مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه کاشان، از افتتاح و بهره‌برداری دو طرح عمرانی، آموزشی و ورزشی به مناسبت دهه مبارک فجر در این دانشگاه خبر داد.

حسین توفیقی، سالن ورزشی لاجوردی را از جمله این طرح‌ها ذکر کرد و گفت: این مجموعه ورزشی به مساحت یک هزار و 400 متر مربع در پردیس خواهران ساخته شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح حدود پنج میلیارد و 600 میلیون ریال به همت خیر آقای لاجوردی و از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.

وی، ساختمان مرحوم پروفسور ارشدی را از دیگر طرح‌ها برشمرد و خاطر نشان کرد: این مجموعه آموزشی نیز با زیربنای دو هزار و 400 مترمربع در سه طبقه ساخته شده است.

مدیر طرح های عمرانی دانشگاه کاشان یادآورشد: برای این مجموعه آموزشی، حدود 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات خیرین آقایان امامی و مرحوم پروفسور ارشدی و اعتبارات دولتی هزینه شده است.

توفیقی اظهار داشت: حدود 30 هزار مترمربع فضای آموزشی و کمک آموزشی توسط خیرین در این دانشگاه در حال ساخت است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز