خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

تبیین سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی به زبان کاریکاتور شایسته تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۹۱۱

استاندارمازندران با بیان اینکه تبیین سیاست های کلان اقتصادمقاومتی با زبان کاریکاتور ارزشمند و درخورتحسین است، برلزوم حضور هنرمندان استان درعرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با هدف رفع مشکلات جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح جلودار، در آئین افتتاح نمایشگاه کاریکاتور با موضوع مبارزه با قاچاق کالا آثار علیرضا پاک بین در گالری سوره حوزه هنری استان،  اظهار داشت: افتخار خود می دانم که در اولین روز از هفته دولت در جمع هنرمندان و حامیان هنر استان حضور دارم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، گفت: این شهدای بزرگوار الگوی تمام معنای مدیریت جهادی در سطح کشور بودند وباید با تاسی از این مردان خدایی، رهرو آنها باشیم.
 
استاندارمازندران ضمن تحسین حوزه هنری برای این ابتکار جهت تبیین اهمیت مبارزه با قاچاق کالا با بهره گیری از ابزار هنر، گفت: در بازدید از این نمایشگاه انتظار می رفت که همه افرادی که اعتقاد به جایگاه اصیل هنر دارند در این جمع حاضر می شدند تا احساس غریبی این مجموعه برای من تداعی نمی شد.
 
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه، صداو سیما و همه دست اندرکاران حوزه هنری باید پای کارآمده تا هنر به جامعه معرفی شود، افزود: در بدو مشاهده کاریکاتورها به جهت فاصله ذهنی از این هنر، ابهامی در اذهان مخاطب ایجاد می شود امازمانی به محتوای تصویر پی ببریم آنگاه عظمت این هنر و پیام آن برایمان ملموس خواهد شد.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه خلاقیت استادعلیرضا پاک بین در خلق کاریکاتورهایی با موضوع مبارزه با قاچاق کالا ستودنی است، عنوان کرد: اعتقاد و علاقه مندی این هنرمند در خلق این آثار نشان دهنده عشق و علاقه وی به ورود در حوزه های عملیاتی برای تحقق شعار سال است.
 
وی با بیان اینکه تبیین سیاست های کلان اقتصادمقاومتی در این کاریکاتورها مشهود است، افزود: رابطه تولید داخلی با قاچاق، رابطه اشتغال با قاچاق و ... از موضوع های مطروحه در آثار این هنرمند برجسته بوده است.
 
فلاح با تاکید اینکه هنر و هنرمندان نباید گوشه گیر و گوشه نشین باشند و بایستی هنرمندان در صدر مجالس باشند، گفت: فرهنگ و هنر از زیرساخت های توسعه محسوب می شوند
 
وی ، افزود: امروز که جامعه در دو مقوله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مشکلات جدی روبرو است باید تلاش شود بااستفاده از فن فاخر و ارزشمند کاریکاتور، زمینه رفع این مشکلات فراهم شود.
 
استاندار مازندران از جامعه رسانه ای استان خواست با تبلیغ و اطلاع رسانی مطلوب از ایده های نو در حوزه هنر، هنرمندان را برای ورود به عرصه های مختلف اجتماعی، قتصادی و... تشویق و ترغیب نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز