خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد:

بهره‌برداری از 968 پروژه در لرستان همزمان با هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۷۷۶

استاندار لرستان از افتتاح و بهره برداری از 968 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند ظهر روز سه‌شنبه در نشست خبری استاندار و معاونینش با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان لرستان افزود: همزمان با هفته دولت 968 پروژه با اعتبار 10هزار 300 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی چهار هزار و 12نفر در هفته دولت در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تعدای از این پروژ ها در بخش خصوصی صورت گرفته و دستگاه‌های دولتی متولی آن بوده است، اظهار داشت: خرم‌آباد با ۲۷۰ پروژه بیشترین تعداد پروژه قابل‌افتتاح طی هفته دولت در استان را دارد.

استاندار لرستان تاکید کرد: همچنین در شهرستان‌های بروجرد ۱۱۷ پروژه، الیگودرز ۱۰۵ پروژه، دلفان ۹۳ پروژه، کوهدشت ۹۲ پروژه، دوره چگنی ۷۴ پروژه، پلدختر ۶۳ پروژه، سلسله ۶۰ پروژه، دورود ۴۹ پروژه، ازنا ۳۹ پروژه و رومشکان شش پروژه افتتاح خواهد شد.

بازوند در خصوص اقدامات انجام شده در فرودگاه خرم آباد افزود: افزایش تعدادپروازهای فرودگاه، دایر نمودن پروازهای حجاج به صورت مستقیم از فرودگاه خرم‌آباد، بهسازی، توسعه و نوسازی فرودگاه و ... را می توان  یک دستاورد بزرگ دانست که فرودگاه خرم‌آباد به سطح فرودگاه بین‌المللی ارتقا می یابد.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد کارنامه دولت در استان لرستان افزود: فراهم‌سازی مقدمات ساخت کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد، ساخت پتروشیمی کوهدشت، راه‌اندازی مجدد کشت و صنعت لرستان، تعیین و تکلیف گلخانه‌ دیناروند خرم‌آباد که هشت سال راکد بود و .. تنها بخشی از اقدامات دولت طی سه سال اخیر بوده است.

بازوند افزود: ساختمان فعلی استانداری لرستان با مساحت 11 هزار مترمربع به بهداشت و درمان استان فروخته شد و این خود افزایش سرانه درمانی بهداشتی استان لرستان است و در مقابل ساختمانی شیک و مجهز برای استانداری لرستان ساخته می‌شود که در منطقه‌ی بام لرستان قرار دارد و یک ساختمان زیبا و ماندگار برای استانداری لرستان خواهد بود. 

استاندار لرستالن اظهار داشت:ساخت برج های دوقلوی کیو خرم‌آباد از دیگر کارها بوده است. این دو برج خود نوعی رونق اقتصادی و تجاری در آن منطقه ایجاد خواهند کرد و به زیبایی نمای ساختمانی شهر هم می‌افزایند. 

وی با بیان اینکه ساخت پارک شاپوری خرم‌آباد که در کنار پل شاپوری قرار دارد یک کار مهم برای رونق گردشگری در استان لرستان است، اظهار داشت: ضمن آنکه اولین پارک مینیاتوری غرب کشور که پل‌های تاریخی استان را نشان می‌دهد نیز ساخته می‌شود و این هم یک دستاورد گردشگری برای مرکز استان محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن دولت دکتر روحانی فقط 327 روستای استان گازرسانی شده بود، اظهار داشت: اکنون در همین سه سال گذشته 500 روستای استان گازرسانی شده‌اند که تا خردادماه تعداد کل روستاهای گازرسانی شده به یک هزار روستا می‌رسد.

وی اظهار داشت: مبلغ 42 میلیارد تومان برای ساماندهی حریم قلعه‌ی فلک‌الافلاک خرم‌آباد از ریاست محترم جمهوری به صورت اسناد خزانه دریافت شده است و تلاش می‌کنیم تا خردادماه 96 حریم فلک‌الافلاک به طور کامل ساماندهی شود و به میراث فرهنگی استان واگذار شود.

 استاندار لرستان در پاسخ سوالی مبنی بر عملکرد بانکهای استان لرستان افزود:بانک‌ها به نوعی شریک دولت محسوب می شوند و بار اصلی اقتصاد مقاومتی بر دوش بخش خصوصی و بانک ها است.

بازوند با بیان اینکه با انتخاب لرستان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی شرایط خوبی برای حضور بخش خصوصی در استان فراهم شده است، اظهار داشت: به ویژه ساختار بانک ها بسیار تغییر پیدا کرده است لذا با توجه به اینکه 85 الی 90 درصد از اقتصاد استان توسط سیستم بانکی اداره می شود بانک ها باید محکم پای کار بیایند و می طلبد که تمام ادارات بصورت جدی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: 90هزار میلیارد ریال در طی 2 سال برنامه های اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری باید صورت بگیرد.

بازوند با اشاره به هفته فرهنگی لرستان درتهران، گفت: حضور بیش از پنج وزیر و 12 معاون وزیر در بازدید از هفته فرهنگی لرستان نشان از توجه به استان داشته که مطالبات واقعی استان در طی سه سال عملکرد، ارایه شده است.

استاندار لرستان عنوان کرد: در این هفته با دایر کردن ۸۵ غرفه ضمن نشان دادن عملکرد دستگاه های مختلف استان موفق شدیم داشته های لرستان را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

وی ادامه داد: راه توسعه از طریق سرمایه های مردمی و بخش خصوصی امکان پذیر بوده و در این مسیر چالش ها و موانعی وجود دارد که باید آنها برطرف شود.

بازوند ادامه داد: 34 مورد از اختیارات کشوری به مدیران استانی تفویض شده که این شرایط باید به سرعت برای رشد و توسعه در برنامه های اقتصاد مقاومتی در لرستان افزایش یابد.

استاندار لرستان گفت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان،  9 میلیارد و 840 میلیون ریال مصوب شده که سه هزار میلیاردو 20میلیون ریال با سرمایه گذاران عقد قرارداد بسته شده است.

وی افزود: از این میزان  640 میلیارد ریال آن پرداخت شده که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته ایم.

بازوند با بیان اینکه طبق برنامه مشخص باید صادرات غیر نفتی را 12درصد افزایش داشته باشیم، گفت: 70هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژهای عمرانی اقتصاد مقاومتی در استان نیاز است که باید بخش خصوصی مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد:از 12 هزار میلیارد ریال پروژه های نیمه تمام در استان چهار هزار میلیارد و 360 میلیون ریال تصویب شده که باقی طرح ها(فولاد ازنا، فولاد الیگودرز، نساجی بروجرد، صنایع غذایی گهر دورود، ) در حال ابلاغ می باشد. 

وی با اشاره به اینکه سند اقتصاد مقاومتی استان برای سال ۹۵ و ۹۶ تنظیم شده است، افزود: طی این دوسال باید حدود ۹ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شود که حدود ۷۲ درصد این رقم باید از طریق بخش خصوصی و تسهیلات تامین شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی استان نسبت به برنامه های اقتصاد مقاومتی این بخش ۴۰ درصد عملکرد داشته ایم، عنوان کرد: شبکه یک و دو سد حوضیان و شبکه سدهای ایوشان و مروک توسط شرکت آب منطقه ای لرستان به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز