خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی توسعه شركت ملی مس ایران تاکید کرد:

مجتمع سنگ آهن سیرجان پایه‌گذار انتقال آب از خلیج فارس به کرمان

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۶۹

بنیاد تعاون ناجا كشور به میزان 20 درصد در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان كرمان مشاركت و سرمایه گذاری می كند.

کرمان- ایلنا: بنیاد تعاون ناجا كشور به میزان 20 درصد در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان كرمان مشاركت و سرمایه گذاری می كند.

به گزارش ایلنا به نقل روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت اكرمان، جلسه پیگیری انتقال آب از خلیج فارس به كرمان با حضور عابدی نژاد رئیس سازمان، خوش نیاز معاون برنامه ریزی توسعه شركت ملی مس ایران، جلال مآب مدیرعامل مجتمع گل گهر و رستمی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد تعاون ناجا كشور تشكیل شد.

در این جلسه خوش نیاز معاون برنامه ریزی توسعه شركت ملی مس ایران در ارتباط با كارهای انجام شده در خصوص تامین آب استان كرمان از طریق خلیج فارس، گفت: پایه گذار این حركت مجتمع سنگ آهن گل گهرسیرجان بوده است.

وی افزود: به دلیل اینكه اوردهای آب های سطحی در استان بسیار ناچیز و اصلا جواب پروژه های صنعتی را نمی دهد، انتقال آب حوزه به حوزه و تامین آب از خلیج فارس به كرمان بهترین راه است.

وی با بیان اینكه كشورهای حوزه خلیج فارس در سال های گذشته از این امكان استفاده نموده اند، افزود:گزارش پیش امكان سنجی با موفقیت انجام شده است و از ابتدای سال آینده پروژه شكل اجرایی را به خود خواهد گرفت.

خوش نیاز خاطر نشان كرد: همه زیر ساخت ها برای انجام مراحل اجرایی آماده شده است و مسئولان تاكید ویژه بر اجرایی شدن هر چه سریعتر پروژه دارند.

در ادامه جلال مآب مدیرعامل مجتمع گل گهر تامین آب استان از خلیج فارس را یك ضرورت و راهی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: از زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه مدت سه سال و نیم برای بهره برداری از آن برنامه ریزی شده است كه امكان كاهش دادن زمان اجرایی پروژه به سی ماه در حال بررسی است.

سپس رستمی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد تعاون ناجا با اعلام اینكه بنیاد تعاون ناجا بر اساس تفاهم نامه انجام شده با استانداری كرمان در موارد صنعت و معدن، كشت و صنعت، كویرزدایی و احداث نیروگاه آماده مشاركت در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان كرمان است، بیان داشت: بنیاد تعاون ناجا در خصوص بحث انتقال آب به میزان 20 درصد از كل پروژه، سرمایه گذاری خواهد كرد.

گفتنی است:در این جلسه طرفین در مورد چگونگی ایجاد فضای همکاری مشترک و سرمایه گذاری تبادل نظر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز