خبرگزاری کار ایران

پاسخ کارشناس معاونت امور هنری به علی فرامرزی؛

دستور وزیر وزارتی نبود

علی فرامرزی درباره سرانجام تور "دور سرزمینی" آثارش به 6 استان کشور گفت: کارشناس معاونت امور هنری معتقد بود درصورتی‌که وزیر دستور می‌داد؛ این دستور به استان‌ها ارسال می‌شد و آن‌ها موظف به همکاری می‌شدند.

چندی پیش در مراسم بزرگداشت پرویز کلانتری؛ علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ مبنی بر اینکه در نمایشگاه طلای آبی از اعلام آمادگی وزارت ارشاد و سازمان محیط زیست در حمایت از تور دور سرزمینی علی فرامرزی خبر داد حال آنکه دفاتر وزارت ارشاد در استان‌ها همکاری لازم را با این هنرمند ندارند؛ گفته بود: با ارسال نامه‌ای به دفاتر استان‌ها دستور همکاری با آقای فرامرزی را اعلام می‌کنم. یا اینکه او نامه‌ای به دفتر ما بنویسد و ما در آن نامه دستور وزارتی می‌دهیم تا استان‌ها با این هنرمند همکاری کنند.

پس از انتشار این خبر؛ علی فرامرزی نامه‌ای به دفتر وزیر ارسال کرده و تا این لحظه پاسخی دریافت نکرده است. امروز که حدود 15 روز از ارسال نامه فرامرزی به وزیر ارشاد می‌گذرد؛ او بار دیگر به خبرنگار ایلنا گفت: با پیگیری‌هایی که از دفتر وزیر و معاون امور هنری انجام دادیم؛ مطلع شدیم وزیر در پاسخ به نامه؛ دستور وزارتی نداده‌اند بلکه گفته‌اند بررسی و اقدام شود که این اتفاق نیز افتاده و البته دفاتر استان‌ها پاسخ نداده‌اند. و این بدان معناست که دستور خاصی صادر نشده است.

او ادامه داد: کارشناس معاونت امور هنری معتقد بود در صورتی که وزیر دستور وزارتی می‌دادند این دستور به استان‌ها ارسال می‌شد و آن‌ها موظف به همکاری می‌شدند.

علی‌محمد زارع (معاون مرکز هنرهای تجسمی) در این‌باره نیز گفت: از چندماه پیش درخواست آقای فرامرزی برای برگزاری تور به 6 استان ارسال شده و منتظر هستیم تا زمانی که این شهرستان‌ها گالری‌های خالی داشتند به ما اطلاع دهند تا بتوانیم این تور را برگزار کنیم.

او با بیان اینکه استان‌ها از یک سال قبل برنامه سال جاری خود را مشخص می‌کنند، گفت: ما در حال پیگیری هستیم و قطعا این تور برگزار خواهد شد. ما هم علاقه‌مندیم این کار انجام شود چراکه مربوط به خشکسالی و کویر است.

معاون مرکز هنرهای تجسمی افزود: ممکن است این اتفاق در تابستان برگزار نشود. ما در حال رایزنی با استان‌ها هستیم تا مشکل برطرف شود. البته دستور نیز از دفتر وزارتی برای ما آمده است و ما با این دستور بیشتر پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است در اردیبهشت ماه سال جاری و در جریان برگزاری نمایشگاه طلای آبی قرار شد با همکاری سازمان محیط‌زیست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ آثار علی فرامرزی در برنامه تور دور سرزمینی برای بازدید مردم در دیگر نقاط ایران به نمایش درآید.

این طرح ملی سال گذشته از طرف فرامرزی به وزارت ارشاد و سازمان محیط‌زیست پیشنهاد شده بود که به دلیل کمبود بودجه از سوی این دو سازمان متوقف ماند.

کد خبر : ۴۰۳۵۹۱