خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های بررسی یک لایحه؛

۱۶۲ رای برای رفع نگرانی پیمانکاران

نمایندگان مردم در خانه ملت با کلیات لایحه یک فوریتی اصلاح قانون بودجه ۹۵ کل کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس در نشست روز سه‌شنبه پارلمان کلیات لایحه یک اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

در نشست امروز مجلس محمدباقر نوبخت به عنوان نماینده‌ دولت حضور یافته بود در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر تاکید کرد: با تصویب این لایحه مشکلات زیادی در بخش کشاورزی، بهداشت و درمان و اشتغال حل می‌شود.

سخنگوی دولت  با اشاره به سابقه حضور خود در مجلس تاکید کرد: هیچ‌یک از طرح‌ها و لوایح گذشته مثل لایحه امروز نبودند و این لایحه باعث رشد اقتصادی کشور و افزایش اشتغال و رفع نگرانی پیمانکاران و جبران زحمت کشاورزان عزیز خواهد شد و دولت موظف خواهد شد نسبت به جبران بدهی و بازپرداخت آن تلاش کند تا شاهد رونق و رفع نگرانی‌های دولت باشیم.

بعد از صحبت‌های نوبخت، نماینده کمیسیون برای ارائه گزارش پشت تریبون قرار گرفت که سخنرانی وی با فریادهای مکرر ۲ و ۴ نمایندگان چند نوبت قطع شد و در نهایت با ۱۶۲ رای نمایندگان کلیات این طرح تصویب شد.

محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران و محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در جریان بررسی کلیات این لایحه در صحن پارلمان، در اخطارها و تذکرهای جداگانه‌ای نسبت به نداشتن ردیف‌های مشخص در این اصلاحیه بودجه انتقاد کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از تصویب کلیات، اخطار مخالفان را به رأی گذاشت که نمایندگان با ۱۴۳ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در صحن علنی، اخطار را وارد دانستند.

لاریجانی این لایحه را برای رفع ایرادهای و البته تعیین ردیف‌های مشخص به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داد و گفت: از کمیسیون می‌خواهیم همین امروز اصلاحیه بودجه را برسی کند تا در نشست علنی فردای خانه ملت، درباره جرئیات آن تصمیم‌گیری شود.

کد خبر : ۴۰۳۵۷۰