خبرگزاری کار ایران

حامیان گولن در اروپا به مرگ تهدید می‌شوند

طرفداران گولن در اروپا به مرگ تهدید شده و احساس ترس و نگرانی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ترک‌های آلمان،‌ بلژیک،‌ هلند،‌ فرانسه و سوئیس که با نهضت معروف به گولنیست‌ها ارتباط دارند گفته‌اند که نسبت به سرکوب طرفداران «فتح‌الله گولن»،‌ روحانی مخالف ترکیه در این کشور نگران هستند.

رسانه‌های محلی امروز – دوشنبه – گزارش دادند که برخی از مردم ترکیه که در اروپا زندگی می‌کنند و با حامیان این مخالف ترک ارتباط دارند،‌ تاکنون آنکارا را به رهبری کودتای ۱۵ جولای متهم کرده‌اند. این افراد در حالت فعلی تهدید‌های مرگ دریافت کرده‌اند و نگران جان خود هستند.

روزنامه پولیتیکو در این رابطه گزارش داد که ترک‌هایی که در آلمان، بلژیک،‌ هلند،‌ فرانسه و سوئیس زندگی می‌کنند و با نهضت معروف به گولنیست ارتباط دارند در پی سرکوب‌ها در ترکیه ترسانده شده‌اند و نگران هستند.

یکی از سران اطاق‌های فکر مستقر در برلین به این روزنامه گفت: « بسیاری از ما تهدید به مرگ شدیم. من به شخصه شش تهدید به مرگ را به پلیس گزارش دادم و مردمی را می‌شناسم که پیام‌های مشابهی دریافت کرده‌اند. من به طور مداوم با پلیس در ارتباطم.»

کمی پیشتر، رسانه‌های بلژیکی نیز گزارش دادند که برخی از ترک‌ها در این کشور فرزندان خود را از مدارسی که با گولن در ارتباطند به واسطه این تهدید‌ها خارج کرده‌اند.

آنکارا تا کنون گولن و طرفدارانش را به ایفای نقش کلیدی در این کودتای نافرجام متهم کرده،‌ گولن نیز در مقابل این اتهام‌ها را انکار کرده است.

 

 

کد خبر : ۴۰۳۳۹۲