خبرگزاری کار ایران

شهدای زینبه و ثارالله از مظلوم‌ترین شهدای تاریخ انقلاب هستند

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۲۲

شهدای زینبه و ثارالله سند زنده تاریخ و سند جنایت رژیم بعثی است./کمتر از کمتر از مقام شامخ شهدای زینبه و ثارالله یاد شده است.

ایلنا- تبریز: فرمانده سپاه عاشورا گفت: شهدای زینبه و ثارالله سند زنده تاریخ و سند زنده جنایت رژیم سفاک بعثی است که بر تاک پر افتخار نظام می درخشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا پورجمشیدیان که در همایش بین المللی نیمکتهای سوخته میانه سخن می گفت با اشاره به حرکت مقدس دانش آموزان میانه در کمک به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، بمباران مدارس زینبه و ثارالله را از روی عمد خواند و گفت: دانش آموزان این مدارس با علم و اعتقاد به قربانگاه آمده و با شهادت خود حماسه ساز شدند.

وی با بیان اینکه شهدای زینبه و ثارالله از مظلومترین شهدای تاریخ انقلاب هستند که کمتر از مقام شامخ آنان یاد شده است گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا سبب زنده ماندن ایثار و شهادت در جامعه است.

دو مدرسه مجاور در میانه به نام‌های دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله در ۱۲ بهمن ۱۳۶۵، مورد بمباران هواپیماهای عراقی قرار گرفتند که در این حمله، ۳۳ دانش‌آموز و یک خادم مدرسه به شهادت رسیدند.

همایش بین المللی نیمکتهای سوخته میانه در راستای بزرگداشت ۳۸ شهید دانش آموز مدرسه زینبیه و ثارالله شهرستان میانه به مناسبت بیست و ششمین سالگرد بمباران این دو مدرسه بیرستان برگزار شد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز