خبرگزاری کار ایران

تشخیص افسردگی از روی عکس اینستاگرام

محققان دانشگاه هاروارد ادعا کرده اند می توانند از روی عکس پروفایل اینستاگرام، افسردگی افراد را تشخیص دهند.

به گزارش ایلنا، اینستاگرام شما می تواند رازهایی را در مورد شما فاش کند. اینکه چه غذایی را دوست دارید. مکان مورد علاقه شما برای گذراندن تعطیلات کجاست و چه ورزش هایی را بصورت مرتب انجام می دهید. اما حالا محققان دانشگاه هاروارد برنامه نرم افزاری ساخته اند که به کمک آن می توان از روی عکس های اینستاگرام به سلامت ذهنی افراد و اینکه آیا دچار افسردگی هستند یا خیر، پی برد.

این محققان با استفاده از این نرم افزار و بررسی عکس 43950 پروفایل اینستاگرام از طریق تحلیل رنگ و بررسی الگوریتمی اجزای صورت به این موفقیت دست یافته اند. آنها به کمک این الگوها موفق شدند نشانه های افسردگی را در 166 نفر که دارای پروفایل اینستاگرامی بوده و درآزمایش شرکت کرده بودند ، تشخیص دهند.

افراد دچار افسردگی در این آزمایش برای پروفایل خود بیشتر از عکس هایی با زمینه رنگ آبی، خاکستری و تیره تری استفاده کرده بودند. این محققان ادعا  کردند که از طریق این الگو می توان تا 70 درصد نشانه های افسردگی را در افراد تشخیص داد.

گفتنی است؛ استفاده از شبکه های اجتماعی و اطلاعات خصوصی افراد و این واقعیت محض که اکنون تنها با استفاده ازپروفایل افراد به سلامت ذهنی آنها پی برد، با وجود تاکید محققان مبنی بر استفاده درست و اخلاقی از این نرم افزار، سوالاتی را در خصوص بحث اخلاقی دامن زده است.

کد خبر : ۴۰۳۰۰۸