خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی در دیدار جمعی از جوانان حزب الله لبنان:

انقلاب اسلامی عزت و قدرت را به فلسطین و لبنان بازگرداند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: حزب الله لبنان به حدی از قدرت دست یافته است که امریکا و رژیم صهیونیستی از آن می‌ترسند.

به گزارش ایلنا، حضرت آیت الله جنتی در دیدار جمعی از جوانان عضو حزب الله لبنان با تبیین قدرت الهام‌بخش انقلاب اسلامی ایران به دیگر کشورها و نهضت های اسلامی در جهان افزود: پیشتر همه باور کرده بودند که قدرت نظامی صهیونیست ها به حدی است که همه کشورهای اسلامی نمی‌توانند بر آنان پیروز شوند اما حزب الله لبنان به مدد الهی توانست از نظر نظامی و سیاسی این رژیم اشغالگر را شکست دهد.

وی گفت: حزب الله در مقابل مؤمنین نرم و خاشع و در مقابل کفار و صهیونیست ها پایدار و سرافراز است و با جهاد در راه خدا از سرزنش ملامت کنندگان نمی‌هراسد.

حضرت آیت الله جنتی با تبیین نقش انقلاب اسلامی ایران در احیای اسلام افزود: پیش از انقلاب اسلامی، اسلام در انزوا بود و همه به مسلمانان با نگاه تحقیر می نگریستند. اسلام را سبب عقب ماندگی می دانستند و علما منزوی بودند.

وی گفت: پیش از انقلاب دین از سیاست جدا دانسته می شد. بسیاری از علما باور کرده بودند که باید به بحث و امور عبادی بپردازند و وارد مسائل سیاسی نمی شدند و در مقابل ظلم و فساد حاکم و قدرت شاهنشاهی اعتراض نمی کردند.

رئیس مجلس خبرگان افزود: رهبری با ایجاد باور در ملت ایران و مسلمانان جهان عزت و قدرت آنان را احیا و اثبات کرد ما می توانیم مانند صدر اسلام با ایجاد حکومت در مقابل دشمنان بایستیم.

آیت الله جنتی گفت: امام خمینی (ره) قرآن را احیا کرد و با ترویج تبعیت از آیات جهاد به مسلمانان در جهان عزت داد.

وی افزود: پیش از انقلاب آیات جهاد در قرآن کریم فراموش شده بود اما امام با احیای آیات جهاد به همگان آموخت اسلام با سستی، خوشگذرانی، اشرافیت و بی تفاوتی سازگار نیست.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به تاثیر الهام آفرین انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب خودبه‌خود به همه جا صادر و امام محبوب مردم آزادیخواه و ظلم ستیز در دنیا شد.

آیت الله جنتی افزود: انقلاب اسلامی ایران اکنون به کشورهای مختلف جهان اسلام مانند عراق، لبنان ، فلسطین و دیگر کشورها صادر شده است.

وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی ایران رژیم صهیونیستی در بسیاری از کشورهای اسلامی به ویژه فلسطین و لبنان حاکم بود اما انقلاب اسلامی عزت و قدرت را به آنان بازگرداند.

آیت الله جنتی دینداری اسلامی در یمن، بحرین و کشورهای شمال افریقا را ناشی از برکت اسلام، امام و الهام گرفتن از انقلاب اسلامی دانست.

در این دیدار شماری از جوانان حزب الله لبنان در این مراسم با تبریک انتخاب آیت الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری پرسش هایی مطرح کردند که آیت الله جنتی به آن پاسخ داد. 

این گروه از جوانان عضو حزب الله لبنان که امروز با رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند دانش آموختگان دانشکده رضوان لبنان هستند.

کد خبر : ۴۰۳۰۰۰