خبرگزاری کار ایران

کنگره شعر عاشورایی البرز شعر آیینی استان را ارتقا می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۷۹

تجلیل از شاعران پیشکسوت آیینی و ترغیب جوانان به قدم نهادن در عرصه شعر عاشورایی از اهداف برگزاری کنگره شعر عاشورایی البرز است/شاعر عاشورایی باید به هر دو جنبه حماسی و احساسی عاشورا بپردازد و خود را به جنبه احساسی عاشورا محدود نکند.

ایلنا - کرج: مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی البرز تجلیل از شاعران پیشکسوت آیینی و ترغیب جوانان به قدم نهادن در عرصه شعر عاشورایی را از آثار و برکات برگزاری کنگره شعر عاشورایی البرز دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج حجت الاسلام سیدعباس مسعودی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار داشت: تفاوت جریان شعر عاشورایی با دیگر اشعار این است که مبین حماسه ارزشمند و گرانسنگ واقعه عاشورا و حادثه کربلاست و شعرای عاشورایی توانسته‌اند با هنرمندی خود و با مصرع‌های بسیار زیبایی که سروده‌اند، پیام واقعی این واقعه را که در قطعه کوچکی از زمین رخ داد و علی‌الظاهر شکست خورد، به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت که گاهی یک بیت شعر می‌تواند بیش از ساعت‌ها سخنرانی بر اذهان جوانان و نوجوانان تأثیر بگذارد و پیام عاشورا را به نسل‌های آینده منتقل کند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی البرز، کنگره شعر عاشورایی البرز را گام مهمی در جهت نشر و ترغیب جوانان برای قدم نهادن در مسیر شعر آیینی و عاشورایی دانست و ادامه داد: همچنین در این کنگره عظیم و ارزشمند قرار است از مقام شعرای پیشکسوت آیینی نیز تقدیر شود. از دیگر برنامه‌های ما در این کنگره، چاپ آثار منتخب در قالب کتابی است که با توجه به این‌که از شاعران سراسر کشور جمع‌آوری می‌شود، امیدواریم به منبعی برای مداحان و خادمان معصومین تبدیل شود.

حجت‌الاسلام مسعودی با اشاره به نقش شعر در بیان ارزش والای معصومین تصریح کرد: زبان شعر زبانی بسیار گویا و ارزشمند است، اما با توجه به قدر و ارزش والای معصومین به جرأت می‌توان گفت که نه‌تنها شعر بلکه دیگر انواع هنری نیز نتوانسته‌اند حق مطلب را در این زمینه ادا کنند.

وی پیشرفت شعر آیینی و عاشورایی را پس از انقلاب بسیار عالی ارزیابی و بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی نظیر کنگره شعر عاشورایی، جوانان با استعداد ترغیب شوند که در این عرصه قدم بگذارند و با اشعار خود پیام حماسی و احساسی عاشورا را به جهانیان منتقل کنند. نکته بسیار مهم این است که شاعر عاشورایی باید به هر دو جنبه حماسی و احساسی عاشورا بپردازد و خود را به جنبه احساسی عاشورا محدود نکند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به تأثیر جریان انقلاب اسلامی در بها دادن به شعر آیینی گفت: شاید قبل از انقلاب خیلی به شعر آیینی بها داده نمی‌شد، اما همین امروز تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد بها دادن به شعر و شاعری و مداحی اهل بیت (ع) ببینید، چراغ راهی است که می‌تواند باعث شکوفایی هرچه بیشتر این نوع شعر شود.

وی ابراز امیدواری کرد این کنگره بتواند سنگ بنای مهمی را در راستای تجلیل از شعرای پیشکسوت عاشورایی و ترغیب شاعران جوان به سرودن شعر عاشورایی بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز