خبرگزاری کار ایران

تأسیسات تصفیه‌خانه آب كرج سرپوشیده شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۶۵

جلوگیری از تابش نور خورشید و رشد جلبك در آب و جلوگیری از مسدود شدن نازلهای فیلتر شنی در اثر ورود ریزبرگها و اجسام محیطی از اهداف این طرح است.

ایلنا- کرج: معاون بهره‌برداری شركت آب وفاضلاب استان البرز گفت: حوضچه‌های شنی تصفیه‌خانه آب شماره 1 كرج با پوشش پارچه‌ی مشمعی «تارپولین» با هدف جلوگیری از تابش نور خورشید و رشد جلبك در آب و جلوگیری از مسدود شدن نازلهای فیلتر شنی در اثر ورود ریزبرگها و اجسام محیطی پوشانده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  داود صادقی افزود: این پوشش از جنس پارچه مشمعی است كه با هدف ارتقای سطح كیفی آب در فرایند تصفیه در تصفیه‌خانه آب شماره 1 كرج به كار گرفته شده است.

وی در خصوص مزایای بهره‌برداری از این پوشش در تصفیه‌خانه گفت: این پوشش در مرحله اول از تابش نور خورشید به سطح آب در صافی‌های شنی جلوگیری كرده و به تبع آن امكان رشد جلبك‌ و برخی از انواع باكتری در اثر تابش خورشید در آب نیز حذف می‌شود.

همچنین افزود: در فصل پاییز با ریزش برگ درختان در هریك از واحدهای تصفیه‌خانه، در مرحله فیلتراسیون توسط صافی‌های شنی ضمن افزایش عوامل بیولوژی، موجب انسداد نازلهای فیلترهای شنی و گرفتگی مسیر خروجی آب می‌شود كه با استفاده از این پوشش مشكلات مذكور برطرف می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: از دیگر مزایای مسقف‌سازی با پوشش تارپولین می‌توان به وزن سبك، زیبایی ظاهری، سرعت بالای اجرا و امكان جابجایی اشاره كرد.

صادقی در پایان هزینه خرید و اجرای تارپولین به مساحت 170 مترمربع را 500 میلیون ریال ذكر كرد و گفت: در صورتی كه این پوشش و سازه آلومینیومی آن نتایج مثبت و مناسب مورد انتظار معاونت بهره‌برداری را در درازمدت تامین كند، قصد داریم كل محوطه رو باز سازه‌های تصفیه‌خانه را با این روش بپوشانیم.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز