خبرگزاری کار ایران

اعتیاد عامل بازدارنده در توسعه پایدار کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۴۷

مقابله با عرضه و درمان و کاهش آسیب‌ها از بخش‌های مهم مبارزه با موادمخدر می‌باشند اما پیشگیری عامل مهم‌تری در این مبارزه است و نیازمند توجه بیشتر مسوولان مربوطه است.

ایلنا: معاون اداری مالی صدا و سیما در نخستین نشست راهبردی مشترک اعضای کمیه فرهنگی و پیشگیری ستاد و روسای کمیته فرهنگی و پیشگیری استان‌های سراسر کشور، اعتیاد را عامل بازدارنده در توسعه پایدار کشور دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر حسن تقدس‌نژاد صبح امروز در این نشست که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد با بیان اینکه انسان سالم، انسانی است که از همه اسیب‌ها به دور باشد گفت: در گذشته افراد مسن و می‌انسال در معرض خطر اعتیاد بودند اما امروزه افراد از سن ۱۵ سالگی در معرض خطر اعتیاد هستند.

وی افزود: اعتیاد عامل بازدارنده در توسعه پایدار کشور است و رسانه ملی به منظور مقابله با این پدیده، برنامه‌های مختلفی را در شبکه‌های مختلف سیما تعریف کرده است.

معاون اداری و مالی صدا و سیما اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایمن سازی جامعه از اعتیاد، رویکرد اصلی صدا و سیما در مبارزه با موادمخدر است و طی چند هفته اخیر تفاهم نامه خوبی با ستاد مبنی بر ایجاد باکس خبری در شبکه خبر به منظور پخش برنامه‌ها و اقدامات نوین ستاد صورت گرفت که تا ده روز آینده، این امر محقق خواهد شد.

تقدس‌نژاد ادامه داد: تولید و پخش فیلم‌های کوتاه جذاب و تاثیرگذار در خصوص پیشگیری ز اعتیاد، افزایش برنامه‌های حوزه اعتیاد با ساخت فیلم‌، سریال و کلیپ و استفاده از کار‌شناسان در برنامه‌های مختلف کار‌شناسی به منظور آگاهی و راهنمایی خانواده‌ها از دیگر اقدامات صدا و سیما در آینده خواهد بود.

وی در پایان اعتیاد را بالا‌ترین بیماری در جامعه دانست و افزود: مقابله با عرضه و درمان و کاهش آسیب‌ها از بخش‌های مهم مبارزه با موادمخدر می‌باشند اما پیشگیری عامل مهم‌تری در این مبارزه است و نیازمند توجه بیشتر مسوولان مربوطه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز