خبرگزاری کار ایران

دو گروه تئاتری از آذربایجان و كره به ایران آمدند

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۳۹

گروه نمایشی «تئاتردانشگاهی-ملی آذربایجان» از آذربایجان و گروه نمایش «چو این» از کره جنوبی برای حضور در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر بامداد امروز چهارشنبه (۴ بهمن) وارد ایران شدند.

ایلنا: گروه نمایشی «تئاتردانشگاهی-ملی آذربایجان» برای اجرای نمایش «زنی در حادثه قطار» نوشته آفاق مسعود و کارگردانی مهربان الکبرزاده از آذربایجان امروز صبح، چهارشنبه (۴بهمن) وارد ایران شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستادخبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، این نمایش سرنوشت یک هنرپیشه پیر را روایت می‌کند که همه عمر خود را وقف صحنه کرده است. داستان در یک ایستگاه قطار رخ می‌دهد که مامن افراد بی‌خانمان است. افرادی که او را می‌شناسند با دیدنش در ایستگاه شگفت زده می‌شوند. او در اینجا با مردی آشنا می‌شود که موقعیت والایی درگذشته داشته و همه چیز خود را از دست داده است.
کماله حسین اوا، جعفرنامیق کمال، پرویزباقیراف، هجران نصیراوا، رشاد بختیاراف، النارقارا اف، کاظم عبدالله اف، شهلا اسماعیل اوا، یادگار کریم اف و دلبر اسماعیل اوا بازیگران نمایشند.
مهربان الکبرزادهدر سال ۱۹۸۸دررشته کارگردانی ازدانشگاه دولتی فرهنگ و هنرآذربایجان فارغ التحصیل شد. اوآثارنویسندگانی چون تنسی ویلیامزو ژان پل سار‌تر را به صحنه برده است. در سال ۲۰۰۳ به عنوان هنرمند افتخاری در جمهوری نخجوان از وی تقدیر شد.
گروه نمایش «چو این» نیز از کره جنوبی برای اجرای نمایش «هتل شگفت انگیز» به ایران آمده است. نویسنده اثر لوون مولر و کارگردان چانگیا پارک است.
داستان درباره چهار زن به نام‌های «کیوم-سون»، «اوک-دونگ»، «سون-هی» و «بو-بای» است که مشتاقانه منتظر پایان جنگ هستند تا از رفتار وحشیانه سربازان فرار کنند ولی خبری از پایان جنگ نیست. تا اینکه «کیوم-سون» تصمیم به فرار می‌گیرد.
ییسون جونگ، سنگ هی لی، می‌سون جین، سورا سون، یونگهو لی و سانگجا لی بازیگران نمایشند.
چانگ یا پارکاثر صامتی به نام «ترن» را کارگردانی کرده است. فرشته و هیزم شکن، مکبث، گرنیکا و خط آهن از آثار اوست.
بخش صحنه‌ای سیو یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر تا ۱۲ بهمن ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز