خبرگزاری کار ایران

در سفر بازرگانان گرجستانی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانانی ایران و گرجستان

کد خبر : ۴۰۲۲۱۸

تفاهم نامه همکاری بین اتاق مشترک بازرگانان ایران و گرجستان و شرکت های هلدینگ و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در نشست مذاکره تجاری بازرگانان خراسان شمالی با تجار و بازرگانان گرجستانی با اعلام این خبر، گفت: این تفاهم نامه در تاریخ 28 مرداد ماه سال جاری مطابق با تاریخ میلادی 18 جولای بین اتاق مشترک بازرگانان ایران و گرجستان و شرکت‌های هلدینگ و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد منعقد شد.

وی افزود: هیات تجاری و بازاریابی گرجستان به سرپرستی دکتر پناهی رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان که به منظور پیگیری امور هیات اعزامی به استان خراسان شمالی سفر کرده بودند با رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی و مدیران دستگاه های اجرای و فعالان اقتصادی و دست اندر کاران تولیدات محصولات کشاورزی و واحدهای تولیدی ملاقات های سودمند و دو جانبه انجام و صورت گرفت.

صمدی تعداد مفاد تفاهم نامه را 8 بند اعلام کرد و مفاد تفاهم نامه را به شرح ذیل بیان داشت: 1- طرفین اظهار داشتند که منبعد برای توسعه همه جانبه مناسبت های سودمند، فعالیت ها و همکاری های خویش را در زمینه های اقتصادی ، تجاری، بازاریابی، کشاورزی ، گردشگری ، سرمایه گذاری مشترک، محصولات پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی و بورس در زمینه سرمایه گذاری های مختلف تولید، صادرات، واردات بهداشتی، داروهای گیاهی، معادن، مصالح ساختمانی، ساخت و ساز، صنایع دستی و گیاهان دارویی ادامه دهند. 

2- برای اعزام و پذیرش هیات های طرفین اقدامات و پیگیری های لازم انجام می شود منجمله هیات رسمی هر دو طرف در صورت دعوت رسمی بعداز تشریف فرمایی به فرودگاه (کشورمخاطب) تا زمان خروج میهمان همدیگر محسوب می شوند.

3- طرفین برای تدوین و برگزاری نمایشگاه گرجستان در ایران و نمایشگاه خراسان شمالی در گرجستان اقدامات لازم را به عمل می آورند.

  4- در زمینه راه اندازی مبادله اطلاعات تجاری و اقتصادی و بازرگانی توافق کردند دفتر نمایندگی دایر کنند.

  5 – توافق شد در زمینه صادرات و واردات کالاهای مختلف به وسیله بازرگانان هر دو کشور اتاق ها نقش اساسی را داشته باشند و جداگانه هم قراردادهای لازم بعد از توافق قطعی تنظیم ومنعقد خواهد شد.

6- برای رشد و توسعه تجارت، طرفین تمام اقدامات لازم را به عمل می آورند تا بازرگانان هر دو کشور همکاری و فعالیت های لازم را داشته باشند. بازدیدهای تجاری و اقتصادی و دادوستد بازرگانان هر دو کشور همواره برگزار و برقرار شود.

  7- طرفین توافق کردند که برای رشد مناسبت های تجاری و اقتصادی درآینده بین دو کشور، دوست و همسایه، شورای همکاری تجار و بازرگانان و صادر کنندگان خراسان شمالی و فعالان اقتصادی گرجستانی تشکیل شود( کارگروه و دفتر نمایندگی) و تمامی برنامه های همکاری مورد تایید و بررسی طرفین قرار گیرد.

8- طرفین توافق کردند جهت تسهیل و تسریع در امور تجار و بازرگانان ایران و گرجستان، هنگام بروز اختلافات تجاری، مرکز داوری طرفین خواهند بود. گفتنی است در پایان مذاکرات تفاهم نامه کلی به امضای طرفین( محمد حسین پناهی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی و صنایع گرجستان و ایران در کشور گرجستان و محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی خراسان شمالی در کشور جمهوری اسلامی ایران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز