خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

نظام آموزشی باید بر اساس ارتباط با طبیعت استوار شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۱۷۶

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نظام آموزشی کشور باید بر اساس برقراری ارتباط با طبیعت استوار شود.، تاکید کرد: تاکنون دولت در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار روز جمعه در مراسم پایانی دومین جشنواره ملی نوجوان خوارزمی در مشهد افزود: آموزش و پرورش در دولت یازدهم در زمینه حفاظت از محیط زیست و آموزش های محیط زیستی بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود: در این زمینه تفاهم نامه‌هایی میان سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش به منظور توسعه آموزش‌های محیط زیستی امضا شده است.

وی با بیان اینکه کودکان و دانش آموزان باید با عناصر طبیعی، طبیعت و گیاهان سر و کار داشته باشند، گفت: توصیه متخصصان علوم تربیتی، پزشکی و روانشناسی بر ضرورت وجود ارتباط میان انسان و طبیعت است.

ابتکار افزود: شبکه های اجتماعی می‌توانند فرصتی برای انتقال پیام های علمی محیط زیست و ایجاد جریان‌های اجتماعی مجازی در حفاظت از محیط زیست باشند که امیدواریم جریانات مجازی دانش‌آموزی در حمایت از محیط زیست شکل بگیرد.

وی ایجاد دبیرخانه مدارس محیط زیست و احداث مدارس دوستدار محیط زیست را از موفقیت های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: دستورالعمل مشترکی با وزیر آموزش و پرورش تهیه شده و به زودی ابلاغ می شود که در اجرای آن در 108 هزار مدرسه کشور ارتباط با طبیعت و آموزشهای محیط زیستی انجام می شود.

وی پویش سه شنبه های بدون خودرو در خراسان رضوی را از اتفاقات خوب در حمایت از محیط زیست دانست و گفت: از مسائل مهمی که در حوزه آموزش و پرورش باید به آن توجه شود، ضرورت ارائه آموزش‌ها و مهارت های زندگی از جمله جایگاه و نقش محیط زیست به دانش آموزان در کنار تدریس دروس و مواد آموزشی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در زمینه آموزش مهارت های زندگی و جلوگیری از تخریب محیط زیست غفلت شده و همین امر بشریت را با تهدیدات جدی مواجه کرده است، تهدیداتی که قبل از اینکه برای نسل ما دغدغه باشد برای نوجوانان و جوانان دغدغه است.

وی اظهار کرد: برای نجات کره زمین فرصت بسیار کمی داریم و باید تلاش جدی و عزم همگانی در این زمینه ایجاد شود.

وی با اشاره به بحران آب گفت: هم اکنون در مناطق روستایی و شهری الگوی مصرف آب در کشاورزی و آبیاری به شدت نگران کننده و نیازمند تغییر اساسی است.

ابتکار با بیان اینکه ریشه های این تحول از سطوح اولیه آموزش اتفاق می افتد، افزود: در زمینه از دست دادن منابع آب در دوره ای که بی توجهی شدید در کشور بود، رتبه های اول را در دنیا کسب کردیم و همین امر موجب شد شرایط خوبی در این زمینه نداشته باشیم.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: اقدامات خوبی مانند جشنواره نوجوان خوارزمی می تواند در این زمینه مفید و موثر باشد.

وی گفت: از جمله برنامه های خوبی که امسال شروع شده است افزایش آگاهی دانش آموزان مدارس و جوامع محلی در اطراف بوستان های ملی و مناطق حفاظت شده است که این آموزش ها با همکاری محیط بانان ارائه می شود.

دومین جشنواره ملی نوجوان خوارزمی با حضور 201 دانش آموز دختر و پسر برگزیده از استان های مختلف کشور از 27 مرداد ماه در مشهد آغاز شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز