خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

چرا شاگردان امام می‌گذارند ایشان مظلوم واقع شوند / عکس‌هایی از من درست می‌کنند که وحشت می‌کنم

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: از دولت می‌خواهم تا زمانی که در این جایگاه هستید، عاشقانه کار کنید و این عشق را در عرصه عمل نشان دهید. مبادا در سال آخر همه مسائل سیاسی باشد و مسئله معیشت مردم نادیده انگاشته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره فرارسیدن هفته دولت، شهید بهشتی و شهید رجایی را افرادی ساده‌زیست دانست که به‌گفته حضرت امام، در پی رسیدن به مقام تغییری در شخصیت‌شان ایجاد نشد، گفت: آنها برای تمامی دولتمردان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، الگو هستند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان این‌که سه‌گونه رفتار در رابطه با قوای مختلف داریم، خاطرنشان کرد: رفتار نخست، رفتار متملقانه است که نباید بگوییم بالای چشم کسی ابروست. این رفتاری غیراسلامی است که به‌گفته امیرالمونین موجب نادیده گرفتن مسائل می‌شود و مسئولان را بیچاره می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: رفتار دوم، رفتار عیب‌جویانه است که بر اساس آن فرد، تمام تلاش خود را می‌کند که عیبی پیدا کند. اما روش سوم عبارت است رفتار ناصحانه که در این شیوه، خوبی‌ها را می‌بینند و نقاط ضعف را نیز مورد انتقاد قرار می‌دهند که این شیوه، سبک دینی است.

حجت‌الاسلام خاتمی با تاکید بر این‌که باید نقاط ضعف و قوت را درکنار یکدیگر ببینیم، با اشاره به فرارسیدن سال پایانی عمر دولت، یادآور شد: آسیبی که ممکن است پیش بیاید و در برخی ادوار نیز پیش آمده، این است که معمولاً در سال چهارم، همه‌چیز تحت‌الشعاع انتخابات قرار می‌گیرد و کار مردم نادیده گرفته می‌شود.

او گفت: نمی‌گویم، اکنون چنین هست یا نیست. اما از دولت می‌خواهم تا زمانی که در این جایگاه هستید، عاشقانه کار کنید و این عشق را در عرصه عمل نشان دهید. مبادا در سال آخر همه مسائل سیاسی باشد و مسئله معیشت مردم نادیده انگاشته شود.

حجت‌الاسلام خاتمی همچنین با اشاره تلاش غرب برای احیای مجدد منافقین،‌ تصریح کرد: این جنازه درحال احتضار کامل است و هرگز زنده‌شدنی نیست.

او چهار نکته منفی در کارنامه منافقین را برشمرد و گفت: منافقین هیچ نکته مثبتی در کارنامه خود ندارد و بیش از ۱۷ هزار شهید از میان آحاد مردم به جامعه ما تحمیل کردند و آن‌چه امروز توسط داعش انجام می‌شود در دهه شصت توسط منافقین انجام شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سابقه جنایت‌های منافقین درگذشته، از همکاری این گروه با داعش صحبت کرد و گفت: قرارداد همکاری میان منافقین و رژیم آل سعود منعقد شده و  به صورت علنی از داعش حمایت می‌کنند.

او گفت: کشورهایی که پرچم مبارزه با تروریسم را بلند کرده‌اند،‌ ملجا و مامن و ماوای منافقین است و همگان باید بدانند که قصه حقوق بشر از چه قرار است.

حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: نکته چهارم نیز این است که این افراد، تبدیل به پیاده‌نظام صدام شدند و نقشه‌هایی نیز داشتند که از طریق کرمانشاه وارد کشور شوند و درحالی که یک هفته به عملیات مرصاد باقی مانده بود، رفتار زندانیان منافق عوض شده بود و به زندانبانان می‌گفتند، هفته دیگر ما زندانبان شما خواهیم بود. آیا این به معنای تبانی نیست؟!

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری همایش برای منافقین در کشورهای غرب، گفت: در داخل کشور نیز افرادی همراه با منافقین و داعش می‌شوند و افرادی در داخل کشور با امریکا، اروپا و بی‌بی‌سی کاملاً آلوده همکاری می‌کنند و مسئولان باید به‌گوش باشند.

او امنیت امروز کشور را مدیون اقدام انقلابی حضرت امام (ره) در برخورد با منافقین دانست و گفت: کسانی که خود را شاگرد امام می‌دادند و دم از امام می‌زنند، چرا می‌گذارند امام مظلوم واقع شود؟

حجت‌الاسلام خاتمی همچنین با اشاره به تخریب‌هایی که علیه او صورت گرفته است، گفت: باوجود این‌که علیه بنده تخریب‌‌های بسیاری صورت گرفته و چنان عکس‌هایی با فتوشاپ علیه بنده درست می‌کنند که خودم هم در خواب ببینم، وحشت می‌کنم، بنده وظیفه خود را در دفاع از امام (ره) انجام داده‌ام.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در پایان با اشاره به فرارسیدن هفته مساجد، به اهمیت نقش مساجد در اعتلای فرهنگ جامعه پرداخت.

کد خبر : ۴۰۲۱۴۴