خبرگزاری کار ایران

سعید بیابانکی:

برنامه جشنواره شعر فجر جذب شاعران صاحب عنوان باشد

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۰۸

سعید بیابانکی شاعر و آئینی‌سرا پیشهاد کرد: برنامه جشنواره شعر فجر، جذب شاعران صاحب عنوان باشد.

ایلنا: سعید بیابانکی شاعر و طنزنویس، برگزاری جشنواره شعر فجر را یک اقدام مثبت دانست و گفت: اگر کسانی که واقعاً کتاب‌های شعری تاثیرگذاری دارند، بتوانند در این جشنواره رقابت کنند، این می‌تواند تفاوت عمده جشنواره شعر فجر با دیگر جشنواره‌ها باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جشنواره شعر فجر، سراینده «نه اناری، نه ترنجی» افزود: منظورم این است که می‌توان ساز و کاری را پیش بینی کرد که شاعرانی بتوانند در این جشنواره رقابت کنند که پیش‌تر در جشنواره‌های دیگر حوزه شعر صاحب عنوان و مقامی شده باشند.

این شاعر تاکید کرد: از طرف دیگر جشنواره شعر فجر باید نشان و اعتبار خاصی داشته باشد و در ضمن، این نشان طوری باشد که برای شاعر برگزیده، مفید فایده باشد. منظورم بخش مالی جایزه نیست بلکه عنوانی باشد که فرد برگزیده بتواند با استفاده از آن، به لحاظ علمی، جایگاهی خاص بیابد.

سراینده «نیمی از خورشید» برای روشن شدن مقصود خود گفت: جایزه‌ای که به برگزیده جشنواره شعر فجر داده خواهد شد، می‌تواند چیزی شبیه جوایز برگزیدگان جشنواره سراسری مطبوعات باشد؛ یعنی امکان بورس تحصیلی و یا حداقل می‌تواند اینگونه باشد که اگر آن فرد در یک مقطعی تحصیل می‌کند، بدون آزمون به مقطع تحصیلی بالا‌تر ارتقا پیدا کند.

به اعتقاد سعید بیابانکی، نشان برگزیدگان جشنواره بین‌المللی شعر فجر می‌تواند دربرگیرنده برخی امتیازات و اعتبارات فرهنگی و ادبی برای آن‌ها باشد و خوب است دست‌اندرکاران این جشنواره مواردی مانند ساخت یک فیلم مستند درباره شاعر برگزیده و یا چاپ کتابی درباره او و آثارش را هم مد نظر داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز